După plecarea Renault de la fabrica din capitala Rusiei, primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, uzina preluată de municipalitate de la Renault va produce mașini sub marca istorică Moskvich.
Edilul a explicat că, după plecarea Renault, autoritățile orașului „nu pot permite” ca mii de angajați să rămână fără locuri de muncă. Sobyanin a adăugat că vor încerca să păstreze cea mai mare parte a echipei care lucrează direct la fabrică și subcontractanții acesteia.
Totodată, Kamaz va deveni principalul partener tehnologic al uzinei Moskvich. În prima etapă, va fi reorganizată producția de mașini cu motor cu ardere internă, iar în viitor ar putea fi produse chiar vehicule electrice.
Sobyanin a mai precizat că, împreună cu Kamaz și Ministerul Industriei și Comerțului, se lucrează pentru a produce un număr cât mai mare de componente auto în Rusia.
Potrivit acestuia, fabrica de automobile de lângă Moscova are o istorie lungă și glorioasă. În urmă cu aproape 100 de ani a început să construiască mașini Ford. Apoi, zeci de ani, aici au fost produse mașini Moskvici. Din 1998, fabrica cooperează cu Renault, pentru modelele Logan, Duster și Sandero.
În acest context, același Denis Pak, director în Ministerul Industriei și Comerțului, a explicat că „Guvernul de la Moscova a preluat conducerea fostei fabrici de mașini Renault Rusia, iar acesta se va numi acum Uzina de automobile Moskvich din Moscova. Cred că în viitorul apropiat guvernul, împreună cu conducerea fabricii, ne vor prezenta detalii. Ne așteptăm să începem producția în acest an”.