Volkswagen intenţionează să construiască în acest an 800.000 de maşini complet electrice, în întreaga lume, şi 1,3 milioane în 2023, a anunţat joi producătorul auto, în timp ce lucrează pentru ca jumătate din producţia sa globală să fie complet electrică până în 2030, transmite Reuters.
Producătorul autor german este optimist că în acest an va atinge ţintele europene referitoare la emisii, în ciuda circumstanţelor dificile pentru producţia de maşini, a declarat directorul de vânzări Hildegard Wortmann, vânzările de maşini electrice fiind în creştere, chiar dacă livrările totale sunt în scădere.
Vorbind în timpul adunării generale anuale a producătorului auto, directorul general Herbert Diess a spus că este momentul ideal pentru o ofertă publică iniţială (IPO) a producătorului de maşini sport Porsche, care este planificată pentru al patrulea trimestru al acestui an.
O decizie finală cu privire la intrarea Porsche în Formula 1 era încă nesoluţionată, a declarat Oliver Blume, şeful producătorului de maşini sport. Volkswagen a declarat în aprilie că VW şi mărcile Porsche şi Audi sunt deschise să intre în clasa internaţională de curse, dar Diess a spus săptămâna trecută că au existat unele diviziuni în rândul consiliului de conducere, dar că mărcile au susţinut în cele din urmă argumentul pentru implicare.
Volkswagen se aşteaptă ca afacerea sa cu vehicule electrice să fie la fel de profitabilă ca cea cu maşini care consumă combustibili fosili mai devreme decât era planificat, a spus Herbert Diess.
Volkswagen se aştepta anterior să-şi egaleze marjele de profit ale vehiculelor cu motor cu combustie cu cele aduse de vânzările de vehicule electrice în doi până la trei ani, dar producătorul auto se află într-o poziţie financiară solidă pentru a face acest lucru mai devreme, a spus Diess, în pofida unui mediu economic dificil.
”Ne aşteptăm ca afacerea cu mobilitatea electrică să fie la fel de profitabilă ca şi cea cu motoare cu ardere mai devreme decât era planificat”, a spus Diess, vorbind alături de restul consiliului de administraţie la adunarea anuală a acţionarilor producătorului auto.
”Printr-un management bun al crizei, suntem puternici din punct de vedere financiar şi ne-am întărit rezistenţa”, a subliniat Diess.
aCESTA intenţionează ca Volkswagen să depăşească Tesla şi să devină producătorul de automobile electrice numărul unu din lume până în 2025, bazându-se pe oferta sa mai mare de produse care acoperă maşini de lux şi premium şi mărci de volum.
Volkswagen a livrat anul trecut aproximativ 452.000 de vehicule electrice la nivel global şi urmăreşte ca jumătate din producţia sa globală să fie complet electrică până în 2030.
Preţurile ar putea să crească în continuare în acest an pe fondul creşterii costurilor materiilor prime, a declarat şeful de achiziţii, Murat Aksel.