Majoritatea marilor grupuri auto din lume au anunțat deja suspendarea activităților din Rusia, însă nu și Renault, companie care deține atât marca românească Dacia, cât și pe cea rusească Lada. Cele două mărci au fost integrate de Renault, acum un an, într-un business unit separat.
Aproape toate companiile auto și-au anunțat ieșirea de pe piața din Rusia. Surprinzător pentru unii, o decizie similară nu a venit și din partea Renault, grup francez care înglobează compania AvtoVAZ, producătorul rus al mărcii Lada.
Deși a pierdut mult din valoarea sa la bursă din momentul în care Putin a atacat Ucraina, Renault a continuat să păstreze tăcerea în legătură cu activitățile sale din Rusia.
În acest context a devenit limpede că grupul Renault se află într-o poziție foarte sensibilă cauzată de o decizia luată în 2007 de fostul său director general, Carlos Ghosn, de a achiziționa un pachet important de acțiuni al AvtoVAZ, cel mai mare producător rus de automobile.
După semnarea unui acord de principiu cu oficialii de la Moscova, grupul Renault achiziționează în 2008 o participație de 25% din acțiunile AvtoVAZ contra sumei de 1 miliard de euro. Artizanul acestei adevărate lovituri pentru piața auto mondială a fost Carlos Ghosn, fostul șef suprem al alianței Renault – Nissan. „Când am decis să intrăm în Rusia și să facem această alianță cu AvtoVAZ, totul arăta bine. Decizia a avut mult sens”, a declarat Carlos Ghosn cu câteva zile în urmă pentru Bloomberg. Totodată, el s-a declarat surprins că actuala conducere nu comunică deloc problemele din Rusia. „Sunt uluit de faptul că este o liniște deplină”, a continuat Ghosn.