Toyota Motor se va asocia cu alţi patru producători auto japonezi pentru a explora viabilitatea unor carburanţi alternativi nepoluanţi pentru automobilele cu combustie internă, între care hidrogenul şi carburanţi sintetici derivaţi din biomasă, transmite Reuters.
Companiile, care pe lângă Toyota includ Mazda Motor, Subaru, Yamaha Motor şi Kawasaki Heavy Industries, au făcut anunţul la o pistă de curse în Okayama, vestul Japoniei, unde Toyota participă cu o maşină cu hidrogen.
Maşina de curse cu hidrogen este condusă de directorul general al Toyota, Akio Toyoda, împreună cu alţi şoferi Toyota.
Convertirea motoarelor cu ardere internă pentru combustibili verzi, cum ar fi hidrogenul, este dificilă din punct de vedere tehnologic, dar acest lucru ar permite companiilor să sprijine lanţurile de aprovizionare existente de zeci de ani, care angajează sute de mii de lucrători, la care altfel ar putea fi nevoite să renunţe în cazul construirii de vehicule electrice.
Pe măsură ce naţiunile înăspresc reglementările de mediu pentru a reduce emisiile de carbon, producătorii de automobile, inclusiv Toyota, cresc producţia de vehicule electrice.
Japonia a declarat că doreşte să fie neutră în carbon până în 2050 şi că promovează utilizarea combustibilului cu hidrogen.
Toyota plănuieşte să creeze 15 modele electrice până în 2025 şi va investi 13,5 miliarde de dolari în următorul deceniu pentru a extinde capacitatea de producţie a bateriilor. În acelaşi timp, însă, continuă să dezvolte vehicule alimentate cu hidrogen.