Ferrari începe să se gândească la adăugarea unui model electric la gama sa de supercaruri, preşedintele John Elkann declarând joi că producătorul auto italian va dezvălui în 2025 primul său vehicul care va funcţiona în întregime pe baterie, transmite Bloomberg.
Declaraţiile făcute de John Elkann cu ocazia reuniunii generale anuale a acţionarilor sugerează că punctele de vedere cu privire la electrificare s-au modificat în interiorul Ferrari, odată cu demisia directorului general Louis Camilleri la finele anului trecut. Camilleri, a cărui lipsă de experienţă în industria auto l-a făcut o alegere controversată în 2018, când a fost numit la conducerea uneia din cele mai renumite mărci auto din lume, şi-a exprimat îndoielile că Ferrari va abandona motoarele pe combustie internă pe perioada mandatului său.
„Mulţi dintre clienţii noştri au dificultăţi în a-şi imagina un Ferrari complet electric”, declara Louis Camilleri în 2019. Anul trecut, acelaşi Camilleri le-a spus analiştilor că nu se aşteaptă ca Ferrari să treacă vreodată la un automobil complet electric.
Cu toate acestea, joi, preşedintele Ferrari, John Elkann, moştenitorul familiei Agnelli, le-a spus acţionarilor că procesul de căutare a unui nou CEO a fost urgentat. Candidaţii care se vor afla pe lista scurtă vor avea capacităţile tehnologice necesare pentru a conduce Ferrari, a garantat Elkann. Noul director general va prezenta detaliile cu privire la viitorul Ferrari cu ocazia reuniunii cu investitorii din 2022, care va fi de asemenea un an important cu privire la lansarea de noi produse, a mai spus Elkann.
Preşedintele Ferrari a promis că modelul Purosangue, primul SUV marca Ferrari, „va fi ceva cu totul special”.
„Continuăm să ne punem în practică, într-un mod foarte disciplinat, strategia de electrificare. Viziunea noastră şi introducerea acestor tehnologii atât în sporturile cu motor cât şi cu privire la autovehiculele rutiere reprezintă o oportunitate uriaşă pentru a aduce caracterul unic şi pasiunea Ferrari către noile generaţii”, a spus Elkann.
Ferrari a încheiat anul 2020 cu un profit net de 609 milioane de euro, în scădere cu 13%, comparativ cu un profit net de 699 milioane de euro în 2019, în timp ce veniturile au scăzut cu 8%, până la 3,46 miliarde de euro. Anul trecut, Ferrari a livrat 9.119 vehicule, cu 1.012 unităţi mai puţin decât în 2019, după ce a fost nevoit să suspende producţia timp de şapte săptămâni în primul semestru al anului trecut din cauza crizei sanitare. Cu toate acestea, pentru anul în curs, Ferrari mizează pe un profit operaţional cuprins între 1,45 şi 1,50 miliarde de euro, după ce în 2020 indicatorul EBITDA a scăzut cu 10%, până la 1,14 miliarde euro.