Producătorul auto ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, îşi va extinde prezenţa pe unele pieţe emergente, unde până acum a fost în urma rivalilor din Asia, transmite Bloomberg.
Skoda majorează fondurile pentru investiţii în India sau în sud-estul Asiei, precum şi sumele alocate extinderii gamei de vehicule electrice, a afirmat directorul general Thomas Schaefer. Compania şi-a revizuit operaţiunile din India, după ce a renunţat la planurile de colaborare cu Tata Motors, şi este aproape de luarea unei decizii privind construirea unei fabrici în sud-estul Asiei.
„Vedem un potenţial imens de creştere pe pieţele emergente. Suntem în negocieri promiţătoare cu ţări ca Vietnamul”, a declarat Schaefer, care a preluat funcţia de director general în august.
De mult timp VW încearcă să se extindă pe pe pieţele emergente, dincolo de China şi Brazilia. Precedentele proiecte pentru maşini cu buget redus sau societăţi mixte cu firme locale au eşuat.
Un succes în sud-estul Asiei, Rusia sau Africa de Nord ar putea ajuta Skoda să-şi finanţeze trecerea la vehicule electrice în Europa, principala sa piaţă.
O decizie privind construirea unei fabrici în vehicule electrice ar putea fi luată anul acesta, după ce discuţiile au fost întârziate de restricţiile de călătorie impuse pentru stoparea pandemiei. Regiunea este dominată de producătorii auto din Japonia şi Coreea de Sud.
Skoda şi-a reorganizat gama de produse pentru piaţa din India, lansând noi sedanuri şi SUV-ul Kushaq, după ce anul trecut a vândut puţin peste 10.000 de maşini, pe o piaţă dominată de Maruti Suzuki şi Hyundai.
Săptămâna trecută, Skoda a anunţat că va investi aproximativ 2,5 miliarde de euro în următorii cinci ani cu noile tehnologii, mai mult de jumătate din sumă fiind alocată investiţiilor în vehicule electrice.
De asemenea, vor fi modernizate fabricile şi se va investi în digitalizare.
Piaţa de bază a Skoda în Europa va fi electrică în viitor, a apreciat directorul general Thomas Shaefer, care a dat ca exemplu începerea producţiei la modelul complet electric Enyaq iV.
Cel mai mare exportator ceh a raportat un declin de 54,5% a profitului operaţional anul trecut, la 756 milioane de euro, în timp ce vânzările au scăzut cu 13,8%, la 17,10 miliarde de euro, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi a închiderii fabricilor.
Pentru al şaptelea an consecutiv, Skoda a livrat pe plan global peste un milion de vehicule în 2020, deşi livrările au scăzut cu 19% faţă de 2019.