Penuria de semiconductoare la nivel global ar putea reduce producţia Ford cu până la 20% în primul trimestru, ceea ce ilustrează cât de profund a afectat industria criza chip-urilor. Lipsa unor componente electronice a apărut după ce, anul trecut, mai multe fabrici și-au reorientat producția către sectorul IT, unde cererea a fost mai mare decât în industria auto.
Ford a anunţat joi că producţia de camioane F-150, cel mai bine vândut vehicul din State şi cel mai profitabil pentru companie, va fi redusă, la numai o zi după ce a confirmat că output-ul de mai multe vehicule utilitare a fost afectat puternic. Pierderile de vehciule la nivel global în primul şi al doilea trimestru ar putea avea un impact de până la 2,5 miliarde de dolari asupra industriei auto în acest an.
Aceste noi probleme marchează o amplificare semnificativă a crizei din piaţa chip-urilor. Majoritatea marilor producători auto au fost obligaţi să reducă producţia, la fel şi producătorii de electronice.
Șoferii care vor să cumpere o mașină nouă ar putea aștepta mai mult. Producția de autoturisme este afectată de o criză a componentelor electronice, care se manifestă la nivel global. Și unele service-uri reclamă că găsesc mai greu piese de schimb, fapt care îngreunează reparațiile.