Mazda a anunțat astăzi că a devenit primul producător auto care s-a alăturat eFuel Alliance. Alianța reunește organizații care sprijină obiectivul stabilirii și promovării e-combustibililor (combustibili obținuți prin utilizarea energiei electrice regenerabile) neutri în CO2 și a hidrogenului ca elemente care contribuie credibil și real la reducerea emisiilor în sectorul transporturilor.
Mazda a fost întotdeauna un susținător puternic al unei abordări cu soluții multiple, care combină diferite tehnologii, ca cel mai bun mod de a reduce emisiile. Electrificarea este un pilon cheie în cadrul strategiei cu mai multe soluții și până în 2030 toate vehiculele Mazda vor fi electrificate. Cu toate acestea, multe vehicule vor continua să aibă un motor cu ardere internă.
Pe parcursul istoriei sale, Mazda și-a propus să dezvolte mașini și trenuri de rulare care să răspundă nevoilor clienților săi și această pasiune încă dăinuie. Putem deja include îmbunătățiri în eficiența trenurilor de rulare convenționale, electrificarea gamei, adoptarea mai largă a combustibililor regenerabili, precum și instrumente digitale care îmbunătățesc eficiența consumului de combustibil.
Împreună cu eFuel Alliance și membrii săi, Mazda sprijină implementarea unui mecanism care să țină seama de contribuția combustibililor regenerabili și cu emisii reduse de carbon pentru reducerea emisiilor produse de autoturisme și va contribui la procesul decizional acum că UE revizuiește legislația privind clima.
În poziția de prim producător care s-a alăturat alianței, Wojciech Halarewicz, vicepreședinte Comunicare și afaceri publice la Mazda Motor Europe GmbH a spus:
„Ca industrie, trebuie să reducem emisiile cât mai mult posibil. Și pentru a face acest lucru nu trebuie să ignorăm nicio rută disponibilă. Emisiile de gaze cu efect de seră și schimbările climatice sunt, prin natura lor, o problemă globală și complexă care necesită o abordare integrată. Toate sectoarele și industriile trebuie să își joace rolul și, mai presus de toate, trebuie să aibă posibilitatea de a împărtăși opțiunile pozitive care ating obiectivele climatice. ”
„Credem că, prin investițiile necesare, e-combustibilii neutri în CO2 și hidrogenul vor aduce o contribuție credibilă și reală la reducerea emisiilor – nu numai pentru mașinile nou înmatriculate, ci și pentru flota actuală. Acest lucru ar deschide o a doua cale mai rapidă către atingerea neutralității climatice în transport, care merge mână în mână cu electrificarea continuă. Întrucât UE își va revizui reglementările privind standardele de CO2 pentru mașini și autoutilitare pe parcursul acestui an, este șansa noastră de a ne asigura că noua legislație permite atât vehiculelor electrice, cât și vehiculelor care funcționează cu combustibili neutri în CO2, să contribuie la eforturile producătorilor de mașini de reducere a emisiilor.”
Ole von Beust, director general al eFuel Alliance a adăugat:
„Sprijinirea și promovarea înțelegerii politicilor de protecție a climei care asigură concurența loială între diferite tehnologii este obiectivul cheie al eFuel Alliance. Următorii doi ani vor fi decisivi, deoarece Comisia Europeană va revizui principalele reglementări privind politica climatică. Acestea ar trebui să includă un mecanism în legislația auto care să recunoască contribuția pe care combustibilii cu emisii reduse de carbon o pot aduce la atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor. Reunirea grupurilor și organizațiilor interesate din toate sectoarele implicate va fi crucială. De aceea, așteptăm cu nerăbdare ca Mazda, cu lunga lor istorie în inovația auto, să fie un partener puternic în eFuel Alliance. ”