Kia a atins cea mai mare cotă de piață înregistrată vreodată în Europa în 2020 și una dintre cele mai mari creșteri anuale ale cotei de piață. Conform noilor date publicate astăzi de Asociația Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), cota de piață europeană a Kia a crescut de la 3,2% la 3.5% în cursul anului.
Vânzările anuale totale ale Kia în Europa* au scăzut cu 17% la 416.715 unități, din cauza efectelor continue ale pandemiei de coronavirus în Europa. Cu toate acestea, marca a fost afectată mai puțin decât piața europeană extinsă, care a scăzut cu -24.3% față de anul trecut. Prin urmare, cota de piață Kia a crescut la un nivel istoric de 3.5%.
De asemenea, cele mai recente rezultate ale vânzărilor evidențiază importanța tot mai mare a gamei de automobile electrificate Kia pentru o piață europeană în schimbare. Sistemele de propulsie hibride și electrice continuă să reprezinte o zonă de creștere majoră pentru Kia, în ciuda declinului pieței auto, sistemele de propulsie electrificate reprezentând 25.5% din toate vânzările Kia din Europa în 2020 – mai mult de unul din patru modele vândute de marcă.
Emilio Herrera, Chief Operating Officer al Kia Europe, a declarat: „2020 a fost unul dintre cei mai duri ani pe care i-am văzut vreodată, atât pentru Kia, cât și pentru industria auto în ansamblu. Cu efectele pandemiei provocând o oprire bruscă a vânzărilor la începutul anului, piețele noastre europene au răspuns cu o serie de măsuri pentru a ne ajuta clienții și pentru a livra și întreține mașinile lor într-un mod sigur și igienizat. De fapt, am văzut cea mai bună performanță a vânzărilor noastre în cel de-al treilea trimestru al anului, datorită unei combinații de cerere acumulată și popularitate în creștere a automobilelor noastre electrificate.”
„În perioada pandemiei am reușit să continuăm să lansăm automobile noi și îmbunătățite (facelift) și am continuat electrificarea mai multor modele din gama noastră pentru a satisface cererea în continuă creștere a consumatorilor pentru sisteme de propulsie avansate”, a adăugat Herrera.
„Kia se prezintă în 2021 ca o companie foarte diferită. Noul nostru brand, logo-ul și sloganul „Mișcarea care inspiră” ne vor influența planurile pentru anii următori. Acestea încep cu lansarea, anul acesta, a unui nou automobil 100% electric (EV), bazat pe platforma noastră e-GMP. Această mașină va oferi un sistem de încărcare rapidă, o accelerație puternică și o autonomie 100% electrică potrivită pentru călătoriile pe distanțe lungi. De asemenea, lucrăm pentru a introduce o serie de noi servicii de mobilitate sustenabile pentru clienții noștri, pe măsură ce începem tranziția de la un producător auto la un furnizor de mobilitate.”
Creștere cu 60% a vânzărilor automobilelor electrificate față de anul trecut
Creșterea interesului clienților pentru sistemele de propulsie electrificate avansate a sporit impulsul succesului Kia în 2020. Vânzările totale de automobile 100% electrice, hibride și plug-in hybrid au crescut de la 66.386 la 106.466 unități (+60.4%) în 2020 (mai puțin modelele mild-hybrid). Anul trecut Kia a vândut pentru prima dată mai mult de 100.000 de automobile electrificate – ceea ce înseamnă că unul din fiecare patru automobile Kia vândute în Europa a fost un model electrificat.
Gama Niro, ce include variantele hybrid, plug-in hybrid și 100% electrice, a rămas gama de modele electrificate cea mai bine vândută a mărcii. De asemenea, aceasta a devenit a doua cea mai bine vândută gamă de modele a mărcii, cu vânzări ce au totalizat 77.498 unități (+34.7% în comparație cu anul 2019). Modelul Niro Hybrid a adunat 32.384 unități, fiind susținut de o creștere semnificativă a vânzărilor modelului Niro Plug-in Hybrid (14.082 unități, +38.8%) și modelul 100% electric e-Niro (31.032 unități vândute, +213.5%).
De asemenea, modelul 100% electric e-Soul a continuat traiectoria sa ascendentă, cu vânzări totale de 7.999 unități, reprezentând o creștere de +147.5% față de anul trecut. Lansarea versiunilor plug-in hybrid ale modelelor Kia Ceed Sportswagon și XCeed au stimulat, de asemenea, vânzările automobilelor electrificate, adunând împreună 14.511 unități în anul anterior.
Numărul unu Kia în Europa: familia modelului Ceed
În ciuda efectelor pandemiei, vânzările familiei modelului Ceed în Europa în 2020 au crescut cu 4.1% la 114.759 unități (în creștere față de 110.201 unități în 2019). Creșterea interesului pentru familia împrospătată a modelului Ceed urmează lansării cu succes a noilor variante plug-in hybrid ale modelelor Ceed Sportswagon și XCeed. Crossoverul compact XCeed a fost comercializat începând cu sfârșitul anului 2019 și a devenit deja modelul cu cel mai popular design, adunând 43.880 unități vândute în 2020. Hatchback-ul în cinci uși Ceed și modelul Ceed Sportswagon au adunat vânzări de 25.809 și respectiv 30.116 unități, în timp ce modelul ProCeed cu caroserie de tip shooting brake a înregistrat 14.954 unități vândute.
Întotdeauna popular, SUV-ul Sportage își menține poziția de al treilea cel mai bine vândut model Kia în Europa, cu vânzări reprezentând 70.344 unități. Stonic, SUV-ul de segment B a înregistrat 51.322 unități vândute, modelul de oraș Picanto completând topul celor cinci modele cele mai bine vândute, cu 48.213 unități.
Un brand nou semnifică o transformare pentru Kia în 2021
Kia a dezvăluit recent un logo nou și un slogan global al mărcii, reprezentând ambițiile companiei de a se instala într-o o poziție de lider în viitoarea industrie a mobilității prin transformarea tuturor aspectelor activității sale.
Kia va lansa șapte automobile 100% electrice – BEV (Battery electric Vehicles) dedicate până în 2027 în mai multe segmente auto. Bazate pe noua platformă modulară E-GMP (Electric-Global Modular Platform) a Hyundai Motor Group, fiecare dintre acestea va încorpora tehnologie de vârf pentru călătorii pe distanțe lungi și încărcare de mare viteză. Primul dintre automobilele dedicate BEV ale următoarei generații Kia va fi dezvăluit în primul trimestru al anului 2021, reprezentând și demonstrând concentrarea Kia pe trecerea către electrificare. Bazat pe noua tehnologie E-GMP, acest automobil BEV dedicat se va lăuda cu un design de tip crossover, oferind în același timp o autonomie electrică de peste 500 de kilometri și un timp de încărcare de mare viteză sub 20 de minute. Acesta va fi, de asemenea, primul model global care va purta noul logo Kia.