Cel mai recent coupé de la Maranello a fost prezentat si in Romania de Forza Rossa, dealerul oficial Ferrari in Romania. Atemporal si rafinat, Ferrari Roma revolutioneaza prin design, performanta si pret, introducand o serie de caracteristici inegalabile care il plaseaza in varful segmentului sau in ceea ce priveste performanta si placerea de a conduce.
Ferrari Roma vine cu un nou motopropulsor cu cutie de viteze cu 8 trepte, introducerea pentru prima data a unui manettino cu cinci pozitii pe un Ferrari Tourer, si cel mai bun raport de putere / greutate din clasa sa.
Motorul de 620 cv al Ferrari Roma apartine familiei V8 turbo, votat motorul anului timp de patru ani la rand. Noua cutie de viteze cu 8 trepte este mai compacta si cu 6 kg mai usoara decat predecesoarea sa cu 7 trepte. Pe langa reducerea consumului si a emisiilor de combustibil, schimburile sunt mai rapide si mai usoare, datorita folosirii uleiului cu vascozitate scazuta si a unei configuratii a cuvei uscate pentru a minimiza pierderile de eficienta dinamica de fluid, ceea ce face ca masina sa fie si mai sensibila pe drumul deschis, dar si deosebit de confortabila in oras.
Dezvoltarea dinamica a autovehicului s-a concentrat pe oferirea placerii si confortului superior de conducere, datorita greutatii reduse de numai 1472kg. Sasiul Ferrari Roma beneficiaza de tehnologia dezvoltata de Ferrari pentru modelele sale de noua generatie. Caroseria si sasiul au fost reproiectate pentru a incorpora cele mai noi tehnologii de reducere a greutatii si de productie. De fapt, 70% din componentele sale sunt complet noi. Ferrari Roma are cel mai bun raport greutate / putere din segmentul sau (2,37 kg / cv), ceea ce imbunatateste semnificativ dinamica de manipulare si capacitatea de reactie.
Pentru a garanta performantele aerodinamice, pastrand in continuare puritatea stilistica a autovehiculului, inginerii de la Maranello au dezvoltat mai multe tehnologii de varf, printre care un spoiler posterior mobil care pastreaza eleganta masinii atunci cand este retras si garanteaza forta esentiala pentru performantele extraordinare ale masinii prin implementarea automata la viteze mari.
Datorita unui mecanism special, spoilerul se poate desfasura in trei pozitii diferite, iar atunci cand este deplasat la inaltimea sa maxima, acesta creeaza un unghi de 135 de grade cu suprafata lunetei, generand astfel aproximativ 95 kg de forta la sol la 250 km/h.
Designul este inspirat din conceptul de eleganta sport celebrata de legendarele GT-uri din anii ’60, masini cu motor frontal, cu forme simple dar elegante si cu un design coupé 2+ . Ferrari Roma are multe dintre aceste caracteristici si intruchipeaza un limbaj de design extrem de modern. Stilul sau pur, rafinat si proportiile perfecte incapsuleaza in mod inteligent puterea si sportivitatea masinii.
Designerii au cautat sa mentina eleganta minimalista a formelor masinii prin eliminarea orificiilor de aerisire sau a decoratiunilor inutile; de exemplu, racirea motorului este garantata de suprafete perforate local numai acolo unde este strict necesar, creand o noua interpretare a conceptului de grila. Cele doua faruri liniare cu LED complet sunt traversate de o banda de lumina orizontala, fapt ce confera partii din fata a masinii un caracter distinctiv.
Un nou concept arhitectural pentru volume si forme a fost dezvoltat pentru interiorul Ferrari Roma. Ideea a fost de a crea doua celule separate, una pentru sofer si pasager, intr-o evolutie a conceptului Dual Cockpit introdus pe alte masini din gama. Spre deosebire de masinile sport ale bransului, care sunt de obicei mai orientate catre sofer, cabina Ferrari Roma are o structura aproape simetrica care produce o distributie mai organica atat a spatiilor, cat si a elementelor functionale. De fapt, pasagerul se va simti foarte implicat in experienta de conducere, aproape ca un copilot.
Toate acestea fac ca Ferrari Roma sa fie perfecta pentru cei care cauta o masina cu un design iconic si atemporal, capabil sa ofere experiente de conducere unice.
Noul volan al gamei Ferrari proiectat folosind filosofia „Ochii pe drum, mainile pe volan”. Instrumentatia este acum in intregime digitala, toate ecranele fiind complet negre atunci cand masina nu functioneaza, oferind interiorului un aspect foarte minimalist. Dar odata ce butonul de pornire a motorului de pe volan este apasat, incepe o „ceremonie” in care componentele digitale rasar treptat pana cand intregul cockpit este iluminat. Noul volan introduce o serie de controale multi-touch care permit soferului sa controleze orice aspect al masinii fara sa-si ia vreodata mainile de pe volan. Controalele traditionale includ celebrul “manettino” cu 5 pozitii, faruri, stergatoare de parbriz si indicatoare. Noile controale haptice includ un touchpad foarte practic pe partea dreapta avolanului, care permite soferului sa navigheze pe ecranele clusterului central, in timp ce vocea si controlul adaptiv al croazierei sunt la stanga.
Noul afisaj central HD de 8,4 ”, extrem de intuitiv si usor de utilizat, setat intre cele doua cockpits, incorporeaza celelalte functii de infotainment, navigatie si control climatic. Experienta pasagerului atinge un nou nivel cu ecranul tactil optional Full HD de 8,8 ”color, care nu numai ca afiseaza cifrele de performanta si starea masinii, dar poate fi folosit si pentru a interactiona cu sistemul de bord selectand muzica, vizualizand informatii legate de navigatie si gestionand aerul conditionat. Deci, in esenta, pasagerul devine copilot.
Standardele de calitate inegalabile ale Ferrari si concentrarea tot mai mare asupra serviciului pentru clienti stau la baza programului extins de intretinere de sapte ani oferit cu Ferrari Roma, singurul program de acest gen oferit de catre un producator global de automobile. Acesta acopera intretinerea regulata pentru primii sapte ani de viata a masinii, fiind unserviciu exclusiv care le ofera clientilor certitudinea ca masina lor este pastrata la performante maxime de-a lungul anilor.
Ferrari Roma intra pe piata la un pret standard foarte atragator, de 165.000 Euro + Tva, oferind astfel sansa celor care au visat dintotdeauna la un Ferrari sa-si permita sa devina proprietari ai unuia, daca inainte fie nu aveau resursele ori curajul de a accesa un astfel de autovehicul.