Criza coronavirusului şi închiderea uzinelor au afectat locurile de muncă pentru cel puţin 1,1 milioane de europeni care lucrează în producţia de automobile, a precizat de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Cifra de 1.110.107 locuri de muncă avansată de ACEA se referă doar la cei care sunt angajaţi în mod direct de producătorii de autoturisme, camioane, dubiţe şi autobuze, însă impactul asupra lanţului de aprovizionare este chiar mai mare, avertizează ACEA. Asociaţia subliniază că, în total, industria auto din UE asigură 2,6 milioane de locuri de muncă directe iar producătorii operează în regiune 229 de facilităţi de producţie. Însă sectorul auto mai amplu oferă locuri de muncă directe şi indirecte pentru 13,8 milioane de persoane în Uniunea Europeană.
În cazul României, estimările ACEA vorbesc de cel puţin 20.000 de angajaţi afectaţi de închiderea uzinelor şi de pierderi de producţie estimate la 26.124 de vehicule cu motor.
„Acum, principala îngrijorare a ACEA şi a membrilor săi este să gestioneze criza imediată cu care se confruntă industria auto, care practic s-a oprit brusc, ceva cu care sectorul nu s-a mai confruntat până acum”, a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema. „Prioritatea noastră este să protejăm sănătatea şi locurile de muncă pentru cei aproximativ 14 milioane de europeni care lucrează direct şi indirect în sectorul nostru”, a adăugat Eric-Mark Huitema.
În România, angajaţii fabricii Ford de la Craiova au intrat în şomaj tehnic începând din 19 martie şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, după ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar, din 19 martie, producţia la principalele fabrici din Europa.
De asemenea, Automobile Dacia a întrerupt producţia la uzinele din Mioveni, până pe data de 5 aprilie, în contextul pandemiei de coronavirus, iar 13.500 de angajaţi sunt în şomaj tehnic.