Rolls Royce are o istorie de 116 ani. Recent compania a anunțat că anul trecut a vândut un număr record de 5.152 de automobile, în creştere cu 25% faţă de precedentul record din 2018, când a livrat 4.107 unităţi.
Noul record de vânzări se datorează în mare parte modelului Cullinan, care a fost responsabil pentru aproximativ 40% din vânzările companiei.
Despre aceste produs, dar și despre marca britanică discutăm cu Cristian Bednar – Brand Manager Rolls-Royce România în cadrul unui interviu exclusiv acordat siteului AutoReport.ro
AutoReport.ro: Care sunt valorile din jurul brandului Rolls Royce?
Cristian Bednar: Prezența – brandul Rolls Royce are o autoritate naturală, similară cu un personaj carismatic care intră într-o încăpere, atrage în jurul său atenția și interesul celor din preajmă. Când ajungi la destinație în Rolls Royce, acest lucru reprezintă un statement. Lumea este atrasă natural de aura acestei mărci. Când un Rolls Royce trece pe stradă, ai impresia că timpul îngheață pentru o secundă.
Pentru proprietar, este simbolul suprem pentru succes. Un Rolls Royce este recunoașterea realizărilor și succesului proprietarului. Este o mândrie să ai un Rolls Royce sau să fii asociat cu cea mai bună mașină din lume.
Efortless – sinonim cu brandul Rolls Royce. Oferă maximul posibil în materie de confort, lux și putere. Reprezintă un mod distins de viață, plin, fără compromis.
Bespoke – Rolls Royce a urmărit posibilitatea individualizării absolute a produselor oferite. Echipa este formată din designeri renumiți și meșteri iscusiți în lucrul cu materiale nobile. Astfel, finisajul poate reflecta când mai apropiat gustul clientului.
Iconic – eleganța fără bariera timpului. Un Rolls Royce este creat având în minte longevitatea produsului.
AutoReport.ro: Cum a fost primit pe piață modelul Cullinan?
Excelent. Cullinan, modelul lansat în toamna anului 2018 s-a bucurat de un interes crescut, înregistrând vânzări fără precedent alături de Phantom. Piața produselor de lux este în creștere, în România, urmând tendințele europene. Avem clienți maturizați din acest punct de vedere, care conduc afaceri de succes de peste 20 de ani. Sunt unele dintre cele mai importante figuri din societatea românească, apreciază rafinamentul, luxul fără efort și doresc să călătorească în condiții cu totul speciale, adaptate stilului lor de viață.
AutoReport.ro: Ce profil de client are Rolls Royce în Europa?
Cristian Bednar: Clientul de Rolls Royce este un om de succes, care muncește din greu și deține deja câteva mașini de lux în garaj, desigur, alături de câteva proprietăți, un iacht sau un avion privat. În general, majoritatea clienților noștri sunt antreprenori și lideri în domeniul de activitate în care activează. Acești clienți acceptă doar the best you can buy.
AutoReport.ro: Care este cel mai bine vândut model Rolls Royce?
Cristian Bednar: Rolls Royce nu oferă cifre oficiale de vânzări în ceea ce privește segmentarea pe modele. Dar, putem să vă dăm câteva indicii: Wraith a fost cel mai bine vândut model din regiune. Am mai cunoscut un interes fără precedent pentru vârful de gamă Phantom, dar și un interes deosebit pentru primul nostru 4×4, Cullinan.
AutoReport.ro: Cu ce iese în evidență cel mai luxos SUV din lume?
Cristian Bednar: Cullinan reprezintă luxul la cel mai înalt nivel, îmbinat perfect cu practicalitatea unui SUV cu abilități de offroad. Cullinan este cel mai versatil Rolls Royce care face posibilă, pentru prima dată deplasarea în afara drumurilor asfaltate în luxul și confortul caracteristic Rolls Royce. Totodată, Cullinan are și o latură practică: este primul SUV în trei volume din lume, un perete despărțitor creează, atunci când este nevoie, un mediu distinct pentru pasageri, separat de portbagaj. Orientat atât spre familie, cât și pe zona de business, Cullinan este cel mai fun to drive SUV disponibil astăzi.