Peste două treimi dintre persoanele fizice din România au în plan achiziționarea unei mașini noi în viitorul apropiat, relevă rezultatele unui studiu de specialitate întocmit de unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața leasingului operațional, fleet management și rent-a-car.
Conform cercetării, 62% dintre directorii de companii chestionați au declarat că numărul de clienți va crește și în 2016, în timp ce 38% dintre aceștia, cu 4% mai mulți decât în anul anterior, susțin că portofoliul de clienți va rămâne stabil.
De asemenea, trei sferturi dintre respondenți (74%) au menționat că valoarea cifrei de afaceri medie pe client va crește, iar 54% dintre aceștia amintesc de o majorare a numărului de angajați în 2016.
Pe de altă parte, respondenții persoane fizice au declarat, în proporție de 97%, că au deja o mașină de familie, în creștere cu 13% față de anul anterior. În același timp, 68% dintre cei chestionați spun că intenționează să își cumpere o mașină nouă în viitorul apropiat.
Ca metodă de achiziție, 30% preferă plata în numerar și 28% creditul. Totodată, 11% ar prefera un contract de leasing, potrivit studiului realizat de New Kopel Group.
Studiul, demarat în 2015 și aflat anul acesta la cea de-a doua ediție, a fost realizat pe un eșantion de peste 50 de companii și mai mult de 100 de persoane fizice, prin metoda chestionarului. Cercetarea a fost inițiată cu scopul de a obține informatii cheie despre comportamentul clienților în contextul pieței locale și de a măsura percepția acestora cu privire la nivelul de trai din România.
New Kopel este un grup de companii, parte a grupului Shlomo, una dintre cele mai mari holdinguri din Israel. New Kopel a apărut pe piața din România în anul 2005, fiind singura companie care oferă, în același timp, servicii de leasing operațional, fleet management și rent-a-car.