Downsizingul a ajuns și în curtea mărcii Porsche, dar de data aceasta într-o formă care ne place: Cayman T 718. Acesta este un Porsche cu motor în 4 cilindri, dar pus pe o un coupe cu un look mai agresiv.
Cayman T este la a 4-a generație și vine cu un design agresiv. Partea frontală a noului model are un aspect mai sculptural și mai masculin. Farurile ultra-subțiri, poziționate deasupra prizelor de aer, ce conțin luminile de parcare și semnalizatoarele, accentuează și mai mult caracterul mașinii. Designul îmbunătățit al blocurilor de lumini bi-xenon cu LED-uri integrate pentru luminile de zi completează aspectul frontal al noului 718 Cayman. Farurile LED în patru puncte cu lumini de zi sunt disponibile pe lista de opționale. Modelul de test este echipat cu faruri de tip LED cu sistemul inteligent de management PDLS Plus. Din lateral, caracteristicile definitorii pentru linia noului coupé includ noi praguri laterale și fante de aerisire mai mari, cu două aripioare. Partea din spate a fost și ea redesenată, având un aspect mai plat, datorită noii linii a luminilor de frână, mai alungite, unite de o grilă de ventilație pe care este poziționată sigla Porsche. Blocurile optice din spate au fost îmbunătățite prin tehnologia LED tridimensională cu lumini de frână în patru puncte.
La toate acestea se adaugă un pachet care adaugă un look mai agresiv, împreună cu culoarea galbenă, dar și în interior aduce elemente care te duc cu gândul mai degrabă la o mașină spartană sport: aici ne referim la centura de siguranță galbenă, perfect asortată cu o panglică textilă ce ține loc de mâner de deschidere al ușii.
Modelul testat de noi, T, generează 220 kW (300 CP), cu o cilindree de 2 litri. Este o abordare interesantă fiind și un coupe cu motor montat median. Versiunea 718 Cayman T, cu PDK, ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde. Dacă am fi avut unde, am fi dus 718 Cayman S la o viteză maximă de 275 km/oră.
Rigiditatea laterală și puterea transmisă la sol au fost îmbunătățite, iar setările șasiului au fost complet schimbate, în timp ce arcurile suspensiei și barele stabilizatoare au fost întărite, iar setările amortizoarelor revizuite. Sistemul de direcție, a fost configurat pentru a fi cu 10% mai precis pentru a spori agilitatea și plăcerea la condus. Roțile din spate sunt mai late cu jumătate de inch, iar împreună un set de anvelope redesenate, îmbunătățesc performanțele mașinii la virare. Aceste lucruri se văd, mașina perfect echilibrată se lipește, practic, de șosea atunci când accelerezi. În curbe stă foarte bine, iar Cayman T este chiar o mașină fun și performantă.
La fel ca în cazul celorlalte modele sport Porsche, pachetul Sport Chrono poate fi reglat prin intermediul comutatorului încorporat pe volanul automobilului. În plus față de modurile: „Normal”, „Sport” și „Sport Plus” este disponibil și modul de condus “Individual”, care permite setări individuale pentru diferite sisteme.
Având în vedere performanțele crescute ale autovehiculului, sistemele de frânare au fost îmbunătățite, fiind compuse din discuri de frână de 330 milimetri în partea din față și discuri de 299 milimetri în partea din spate. 718 Cayman T folosește etrierele cu patru pistoane utilizate și pentru modelele 911 Carrera, combinate cu discuri de frână cu șase milimetri mai groase față de modelul precedent.
La interior, modificările sunt vizibile. Partea superioară a panoului de bord, care include guri de aerisire, este nouă. Au fost adăugate ca standard atât volanul sport cu design inspirat de modelul 918 Spyder, cât și opțiunile extinse de conectivitate, împreună cu noul sistem Porsche Communication Management (PCM). Printre opțiunile standard ale sistemului PCM se numără și opțiunea de încărcare a smartphone-ului, interfețele audio și sistemul Sound Package Plus, de 150 W. De asemenea, sistemul PCM poate fi extins prin module opționale care să se adapteze cerințelor personale. Modulul Connect, de exemplu, include extensii speciale pentru smartphone, precum portul USB, aplicația Apple CarPlay și Porsche Car Connect. O altă opțiune disponibilă este modulul de navigație cu acționare vocală, pentru a ajunge cu ușurință la orice destinație. Atunci când modulul Connect Plus este selectat, acesta poate fi actualizat cu informații din trafic în timp real. Șoferii pot utiliza, direct de pe smartphone-ul lor, servicii suplimentare complexe, prin Porsche Connect App și Porsche Car Connect App.
Porsche 718 Cayman T
0-100 km/h: 4,9 sec
Viteza maximă: 275 km/h
L/l/î: 4.379/1.801/1.276
Masă proprie: 1.380
Cilindree (cmc): 1.988
Putere (CP): 300 la 6.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 380 la 1.900 rpm
Consum mediu: 9,5 (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte