Kia Motors a dezvăluit la Salonul Auto Internațional de la Geneva, ‘Imagine by Kia’, noul său concept-car 100% electric. Kia Motors a încheiat un parteneriat cu Goodyear pentru a crea anvelopele de 255/35 R22 Intelligrip EV, pentru conceptul ‘Imagine by Kia’. Utilizând tehnologia avansată prin senzori, anvelopele Intelligrip EV ar putea detecta condițiile rutiere și vor comunica cu conceptul ‘Imagine by Kia’ pentru a oferi performanțe îmbunătățite de condus.
„Designul auto este despre cucerirea inimii, pentru a o face să bată din ce în ce mai repede. Noi credem că nu există absolut niciun motiv pentru care ar trebui să se schimbe acest lucru doar pentru că mașina este electrică”, spune Gregory Guillaume, Vice Președinte de Design al Kia Motors Europe. „De aceea, conceptul nostru 100% electric este proiectat nu numai pentru a vă crește pulsul, ci și pentru a semnala abordarea noastră emoțională asupra electrificării.”
„Este de înțeles că astăzi șoferii au multe întrebări legate de automobilele electrice. Sunt preocupați de autonomie, de rețelele de reîncărcare și dacă automobilele lor electrice vor fi dinamice și captivante. Prin urmare, când am început să ne gândim la acest concept-car și să ne imaginăm care va fi rolul său, am știut că cea mai bună modalitate de a răspunde la aceste întrebări va fi abordarea electrificării doar din punt de vedere emoțional.”
Această atitudine orientată spre om este perfect aliniată cu atitudinea Kia față de designul auto, după cum explică Guillaume: „Când vorbesc despre mașinile lor electrice, mulți producători auto promovează aceleași mesaje empirice bazate pe date ca și în cazul automobilelor cu combustie internă, cum ar fi gamă, economie și criterii de performanță.”
„Kia se mândrește cu puterea de a surprinde, de aceea vrem să ne îndepărtăm de rațional și să ne concentrăm pe emoțional și să adoptăm o abordare mai caldă și mai umană a electrificării. La urma urmei, electricitatea se găsește în fiecare atom – este energia care curge în noi și în jurul nostru pe planeta noastră. Folosirea potențialului său ne-a ajutat de la o inovație la alta,” spune Guillaume.
O întruchipare vizuală a dorinței Kia de a avansa în lumea incitantă a electrificării, ”Imagine by Kia” este primul automobil 100% electric cu patru uși al companiei. Spre deosebire de premiatul crossover electric e-Niro, care se bazează pe arhitectura existentă de tip hibrid a modelului Niro, concept-car-ul ”Imagine by Kia” este susținut de un acumulator cu încărcare prin inducție, amplasat jos, care pune în mișcare un tren de rulare compact.
Conceput intenționat pentru a nu se încadra în categoriile de automobile predefinite ale industriei auto, conceptul Imagine by Kia coagulează în mod coerent elementele unui automobil sportiv musculos, ale unui automobil de familie elegant și atletic și ale unui crossover versatil și spațios.
„Este un automobil mare din segmentul C – un segment incredibil de popular în Europa – dar care înglobează valorile brandului Kia”, explică Guillaume. „Sugerează ceva familiar, dar este ceva cu totul nou. Mă gândesc la el ca la o categorie ”booster” și un ”disruptor” – este familiar și înțeles, dar în același timp, progresiv și nou.”
Cu o reinterpretare inteligentă a grilei specifice ‘nas de tigru’, conceptul ”Imagine by Kia” se prezintă cu o nouă mască iluminată a grilei care înconjoară blocurile optice. Separate prin „pleoape” orizontale, blocurile optice sunt susținute de un singur bloc de sticlă acrilică transparentă, creând efectul unor ochi pătrunzători, care plutesc fără un suport vizibil. Grila frapantă crează un motiv optic distinct și ușor de recunoscut, care arată instant că este vorba de un automobil Kia al secolului 21.
„Inspirația pentru masca grilei ‘nas de tigru’ a fost de a crea aspectul și senzația unor faruri suspendate într-un bloc transparent de sticlă”, explică Guillaume. „Această semnătură de lumini, ușor de recunoscut, ar putea fi pusă în practică ca un element de design unificator în cadrul gamei viitoare de automobile electrice.”
Abordarea umană a designului este înglobată în elementele ornamentale ale gurilor de aer frontale și ale aripilor. Fiecare element are o lungime diferită și este poziționat într-un unghi diferit față de următorul, astfel încât lumina care cade pe flancurile automobilului crează în mod constant impresia de mișcare.
„Există un mare sentiment de tensiune și puritate în designul caroseriei și a liniei vioaie a plafonului care curge în jurul automobilului. Am vrut să introduc un element care să creeze un efect de mișcare în metal, la fel ca si undele de șoc pe care le-ai vedea dacă arunci o piatră într-un lac montan perfect liniștit,” adaugă Guillaume.
Vopseaua este un alt exemplu de căldură și sentiment de apropiere. Șase straturi aplicate manual de vopsea de culoare argintie, cu efect de crom, sunt acoperite cu o nuanță de bronz, care arată căldură și invită la atingere. Cu o sensibilitate mare la condițiile de lumină în schimbare, adâncimea și strălucirea sporesc în continuare curbele și contururile conceptului.
Un geam unic este utilizat atât pentru parbriz cât și pentru plafon, curgând de la baza stâlpului A și continuând peste cabină, pentru a crea o fereastră imensă spre cer, înainte de a se reduce într-un balon dublu peste compartimentul pasagerilor din spate. Profilul înalt și zvelt al automobilului și marginile înguste ale ramelor geamurilor sunt puse în evidență de o linie dinamică evidentă, care atrage privirea de la stâlpul A către stâlpul C.
Semnalele de schimbare a direcției din față, situate sus pe capota cu linii ascuțite, prezintă elemente strălucitoare luminoase care par să plutească în aripioare de sticlă acrilică transparentă. Luminile din spate sunt la fel de convingatoare. Luminile semnalelor de direcție sunt adăpostite în tuneluri adânci pentru a crea un efect tridimensional, cu luminile în formă de buclă extinzându-se spre exterior în timp ce cresc în dimensiune. Luminile de frână cu bandă orizontală de jur împrejur, creează o legătură vizuală cu Kia Stinger.
Sistemele de lumini joacă un rol esențial în sublinierea caracterului prietenos și accesibil al conceptului. „Scenariul optic din partea frontală a conceptului se aprinde și strălucește pe măsură ce șoferul se apropie de automobil, urmat de masca iluminată a grilei de tip nas de tigru – un gest de bun venit pentru șofer la începutul călătoriei”, explică Guillaume.
Chiar și roțile contribuie la relația vizuală pe care automobilul o are cu mișcarea luminii. Fiecare jantă din aliaj de 22 inch are patru inserții din sticlă acrilică transparentă, lustruite în partea din față și în forma unui diamant tăiat în partea din spate, pentru a reflecta și a refracta lumina în timpul mișcării roților, asemeni unui diamant tăiat. Roțile sunt echipate cu conceptul de anvelope Goodyear 255/35 R22 Intelligrip EV.
Guillaume și echipa sa de design și-au concentrat, de asemenea, o mare atenție asupra aerdinamicii automobilului, asigurându-se că acesta se deplasează cât mai ușor pentru a reduce turbulențele și a extinde autonomia.
„Gurile de aer frontale; modul în care capota canalizează aerul spre grila frontală, în sus și pe deasupra parbrizului și plafon; stâlpul C dublat care crează un flux de aer către spoiler; un șasiu compact; aripile laterale împotriva vântului și marginile ascuțite care înconjoară partea din spate a automobilului – toate aceste caracteristici sporesc împreună eficiența aerodinamică și reduc turbulențele și obstacolele”, explică Guillaume.
„Am dorit ca interiorul să fie sclipitor, să fie plin de elemente suprinzătoare și încântătoare care amuză și atrag atât șoferul cât și pasagerul deopotrivă”, explică Ralph Kluge, Director General de Design Interior al Kia Motors Europe.
Structura sistemului de propulsie permite o arhitectură a șasiului care este cu adevărat diferită de cea a unui automobil propulsat de un motor cu combustie internă. Este o structură pe care Guillaume și echipa sa au exploatat-o din plin pentru a maximiza spațiul cabinei și a crea un interior spațios și aerisit – dar și unul plin de bună dispoziție, de asemenea.
Conceptul dispune în interior de 21 de display-uri individuale cu rezoluție foarte mare. Modul lor de amplasare este sincronizat sub forma unei curbe de-a lungul părții superioare a planșei de bord, oferind un aspect care este în același timp atât relaxat, cât și coordonat. Este nevoie de o singură privire pentru a înțelege la ce se referă Kluge. „Aceste 21 display-uri incredibil de subțiri reprezintă o reacție plină de umor și o ripostă la competiția continuă dintre unii producători auto care vor să vadă cine poate produce automobilul cu cel mai mare display”, spune Kluge.
Ele pot forma o trăsătură sculpturală remarcabilă, care se coordonează perfect cu motivele de design exterior, dar aceste display-uri sunt de asemenea extrem de funcționale. Din punctul de vedere al șoferului, acestea crează un singur display, unificat, fără a crește în permanență volumul și rigiditatea display-urilor tradiționale dintr-un automobil – constituind și o abordare nouă și inteligentă despre îndepărtarea de display-urile tradiționale fixe.
„Este un display imersiv, captivant, ce oferă informații despre sistemul de climatizare al automobilului, sistemul de navigație și alte sisteme media și de condus. Display-urile vor afișa de asemenea, o serie de concepte Kia din anii trecuți pentru a crea o legătură emoțională între trecut, prezent și viitor”, spune Kluge. „Cu această combinație impresionantă de artă și informație, atragem amintiri din trecutul nostru într-un automobil care se îndreaptă către viitorul nostru.”
Sentimentul de simpatie este susținut de designul uimitor al celor patru scaune îmbrăcate în piele și mătase. „Am dorit să creăm o polaritate între cum arată si cum se simt scaunele. Tapițeria cu aspect de diamant le conferă un aspect subțire și ușor dar, de fapt, ele sunt incredibil de puternice și robuste”, adaugă Kluge, „iar atunci când stai pe ele, descoperi că sunt foarte comfortabile și oferă un suport real.”
Atmosfera aerisită a cabinei este îmbunătățită și de consola centrală plutitoare, care, ca o aripă, plutește independent deasupra podelei joase și plane. Ușile – cu deschidere inversă în spate, pentru un acces mai facil – sunt împletite într-o țesătură metalică și din piele, împărțind vizual cabina în două niveluri distincte, superior și inferior. „Scopul a fost acela de a crea un interior care se simte mai degrabă ne-aglomerat decât fără conținut”, spune Kluge. „Această abordare se reflectă și în volanul tactil sculptat și în pedalele care sunt ascunse atunci când mașina este în staționare.”
Versatilitatea arhitecturii 100% electrice a permis echipei de design Kia să creeze nu doar un interior deschis și spațios pentru pasageri, dar și pentru bagajele lor. Conceptul ”Imagine by Kia” se mândrește cu spații de încărcare spațioase: unul frontal și unul tradițional, situat în zona din spate și accesibil prin haionul din sticlă.
„Ne-am imaginat că proiectăm un automobil 100% electric, care nu doar să înlăture îndoielile consumatorilor în ceea ce privește autonomia, performanța, rețelele de reîncărcare și comportamentul dinamic, dar și care întoarce privirile atunci când trece pe stradă și îți trezește pasiunea atunci când îl conduci.
Ne imaginăm un viitor în care automobile atractive și dinamice ca acesta sunt parte integrantă a nevoilor noastre de transport. Prin urmare, nu este nicio surpriză că am numit noul nostru concept ‘Imagine by Kia’. Și mesajul său este clar”, adaugă Guillaume. „Este momentul să dăm frâu liber imaginației, să nu mai ezităm și să începem să conducem!”