MINI a venit de la Automobile Bavaria pentru testele AutoReport.ro în forma cea mai așteptată de noi, Cooper S Cabrio. Clasicul model britanic se simte foarte bine prin traficul din București fiind o adevărată sportivă de oraș. Ne-am bucurat alături de ea de o primă zi de primăvară însorită.
Cele mai mari noutăți aduse de facelift-ul MINI sunt aspectul frontal ușor modernizat mulțumită blocurilor optice cu lumini LED în formă de semilună, partea superioară cromată a grilei radiatorului și modificări minore de design. În spate, noile modele MINI a primit pentru un mai pronunțat accent british blocuri optice spate în formă de Union Jack și pentru o sportivitate mai accentuată, o nouă transmisie automată.
Toate propulsoarele de pe MINI dispun de noua tehnologie BMW Group TwinPower Turbo, prezentate acum pentru prima oară la un model de serie.
Versiunea testată de noi, MINI Cooper S este echipată cu un motor de 4 cilindri în linie de 141 kW/192 CP.
Acest motor în combinație cu o masă destul de redusă oferă senzații tari, de tip go-kart.
La modelul de test am putut alege din „Driving mode“ modurile GREEN, MID și SPORT. MINI este acum mai lung și mai lat decât predecesorul.
Creșterea în dimensiuni se simte la rularea mașinii, mai ales în varianta Cooper S care este acum mai ușor de controlat, deși nu și-a pierdut din apetitul sportiv.
În premieră pentru marca MINI, pe acest model sunt oferite opțional suspensii adaptive cu presetări diferite.
Astfel, cei care s-au plâns până acum de rigiditatea suspensiei nu vor avea de ce să se plângă.
Cu toate acestea, Cooper S nu pare perfect adaptat drumurilor din România. Orice denivelare se simte destul de rău.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare).
Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Ca și la vechea generație, integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.
Mini Cooper S Cabrio facelift
0-100 km/h: 7,1 secunde
Viteza maximă: 230 km/h
L/l/î: 3.8505/1.727/1.415
Masă proprie: 1.390 kg
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 192 la 4.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 280 la 1.250 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte