Mitsubishi este în criză de modele noi. Cu toate acestea, reîmprospătează gama Outlander, SUV care s-a întors la testele Autoreport.ro în varianta cu motor pe benzină.
Dacă în trecut Outlander era unul dintre cele mai conservatoare SUV-uri din clasa sa, acum situația s-a schimbat radical: cel puțin din punct de vedere al designului este unul dintre cele mai futuriste. Pentru SUV-ul Outlander, aceasta este un facelift adus generației 3. O dată cu faceliftul au sosi pe model numeroase îmbunătățiri tehnologice, dar și modificări de design consisente mai ales în partea față. Aici grila și blocurile optice au primit contururi din crom, care conferă SUV-ului un aspect mai agresiv.
Identitatea vizuală se numește „Dynamic Shield” și pare că place tuturor celor care au intrat în contact cu mașina noastră de test. Partea față este mai agresivă, grila a căpătat o nouă formă, iar liniile laterale sunt mai frumos conturate. Pe partea spate destul de masivă, Outlander are blocuri optice mai bine desenate.
Interiorul a primi modificări subtile, un sistem de infotainment mai performant, dar și materiale mai bune. Forma volanului a rămas aceeași, dar cockpitul a mai câștigat punct din punct de vedere al ergonomiei.
Sub capotă se află un motor pe benzină de 2 litri care produce 150 CP. Acesta este cuplat la o transmisie CVT, foarte bună mai ales la rularea prin traficul intens din oraș. Outlander cu această combinație este foarte sprinten deși, noi, am fi preferat cuplul și economia de combustibil ale unui motor diesel. Cu toate acestea, Outlanderul testat de noi s-a descurcat onorabil la capitolul consum și mai mult decât bine pe drumuri, mai ales că am întâmpinat o perioadă cu polei.
5 persoane adulte au loc în interiorul acestei mașini, cu tot cu bagajele aferente. Pe de altă parte, japonezii ne-au prezentat la lansare o mulțime de tabele care arată că noul model este mai bine antifonat și mai confortabil. Dar, după testul nostru putem să confirmăm acest lucru. Ne-au încântat materialele, dar și lipsa zgomotelor din interior la viteze mari.
În ceea ce privește siguranța, în plus faţă de sistemele Lane Departure Warning (LDW), Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Noul Outlander este dotat în plus la capitolul siguranţă cu mai multe noi sisteme: Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS) și noul Monitor Multi-around cu imagine Bird-View. La acestea se adaugă Lane Assist, sistemul de frânare automată și o versiune nouă a sistemului de asistență a unghiului mort.
Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD Instyle CVT
0-100 km/h: 13,3 secunde
Viteza maximă: 190 km/h
L/l/î: 4.695/1.800/1.710
Masă proprie: 1.410
Volum portbagaj (l) N/A
Cilindree (cmc) 1.998
Putere (CP) 150 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm) 195 la 4.200 rpm
Consum mediu 9,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze CVT