Volvo nu este unul dintre producătorii premium foarte agresivi de pe piața. Probabil de aceea puțini dintre cititorii noștri au aflat de R-Design. Noi am testat o variantă specială a compactei V40, cea echipată cu pachetul de vizual produs de divizia de performanță a brandului suedez.
Aceasta nu este prima aventură a Volvo în segmentul C. Precedentul model s-a numit C30, dar era un hatchback cu trei uși și puțin mai mic decât celelalte mașini deja prezente acolo.
Acum, prin noul V40 suedezii vor să recupereze terenul pierdut în fața germanilor și încearcă acest lucru pe un segment de success în Europa.
Volvo a învățat multe de la rivalii săi în materie de design. Acest lucru se vede foarte bine la V40. Look-ul acestei mașini este modern, dar în același timp traditionalist. Important este faptul că acum modelul este distins clar în mulțime ca fiind un Volvo și în același timp are elemente care îl încadrează perfect în piața auto contemporană.
În interior finisajele sunt foarte bune, la fel și materialele folosite. Pentru instrumentarul de bord a fost adoptat un ecran LCD foarte interesant. Scaunele sport au primit embosare R-Design, iar volanul și pedalele sunt modificate conform pachetului de personalizare.
În această mașină au loc 4 persoane adulte, având suficient spațiu pentru cap și picioare. Portbagajul este și el suficient de încăpător. Șoferul are o poziție de condus joasă, la fel ca la mașinile cu pretenții sport. Vizibilitatea este și ea foarte bună.
Cu șapte moduri de iluminare cu LED, interiorul poate fi adaptat în funcție de starea de spirit sau de temperature.
Dintre cele 5 motorizări disponibile, noi am testat varianta diesel, D3 (care oferă o putere de 150 CP). La acest motor este cuplată o cutie de viteze automată cu 6 trepte. Cu acest grup motopropulsor sub capotă și caroserie, modelul este destul de rapid.
Cutia automata are un lag aproape imperceptibil la plecarea de pe loc, iar schimbarea treptelor se face foarte lin, într-un mod care te face să creză că ai de fapt de-a face cu o transmisie CVT.
V40 este foarte confortabil, mai ales la viteze mari. Suspensiile absorb foarte bine denivelările fiind demne de un brand ce este prefereat de familiști.
În ceea ce privește capitolul siguranță, putem spune doar că avem în față un Volvo. Acest nume garantează faptul că mașina te va proteja indifferent că se va răsturna, va suferi un impact și aproape oricărei situații din trafic. Avem active city assist, un sistem de protecție, cu airbag, al pietonilor în cazul unui impact, dar și diverse sisteme de asistență cu privire la unghiul mort sau
City Safety – care oprește automat autovehiculul în situații de urgență, la viteze de până la 50 km/h.
Volvo V40 D3 R-Design auto
0-100 km/h: 9,3 secunde
Viteza maximă: 205 km/h
L/l/î: 4.370/1.783/1.420
Volum portbagaj (l): 335
Cilindree (cmc): 1.984
Putere (CP): 150 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 350 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7,5/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte