Porsche Macan s-a lansat de curând în România. A venit la testele AutoReport.ro destul de repede și, în ciuda vremii am putut să testăm în condiții excelente noul SUV sportiv.
Noul Porsche Macan a primit schimbări destul de evidente de design. Cea mai evidentă vizează partea posterioară, acolo unde o bandă lumnioasă LED unește cele două stopuri. Farurile LED sunt acum oferite standard, și au o semnătură luminoasă interesantă.
Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi preluate de la modelele sportive ale Porsche, fiind clar încă de la prima privire că Porsche Macan se anunţă ca prima sportivă din segmentul SUV-urilor compacte.
Modelul testat de noi este entry-level pentru gama Macan. Motorul turbo, de doi litri, de pe noul Macan, dezvoltă o putere de 180 kW (245 CP) la o turație cuprinsă între 5,000-6,800 rpm și vine în dotarea standard cu o transmisie automată PDK, cu șapte trepte și ambreiaj dublu. Astfel, Macan este capabil de performanțe impresionante în materie de accelerație pentru un SUV: atinge 100 km/h în 6,7 secunde, iar cu pachetul opțional Sport Chrono, poate coborî până la 6,5 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge noua versiune este de 225 km/h. Porsche trece în contul upgradeului adus SUV-ului său mai mult confort și o dinamică superioară.
În interior, materialele și finisajele sunt ireproșabile. Scaunele şoferului şi pasagerului oferă o poziţie joasă, tipică maşinilor sport.
Este suficient spațiu aici pentru 5 persoane, iar ergonomia unui cockpit creat în jurul șoferului este perfectă. Mașina primește și noul sistem multimedia Porsche Communication Management (PCM), împreună pe un ecran tactil de 10,9 inci. Acesta poate fi controlat acum și vocal. Sistemele Apple CarPlay și Android Auto sunt integrate la bord, iar șoferul poate accesa inclusiv asistentul vocal Siri. Un volan GT cu buton Sport Response, un parbriz încălzit, asistență la rularea în blocaje rutiere și ventilații repoziționate se regăsesc, de asemenea, la bord.
Gama de opţiuni în dotarea de serie a lui Macan este amplă, incluzând transmisie integrală, PDK, volan sport multifuncţional cu padele, jante de mari dimensiuni, sistem audio de înaltă performanţă şi hayon acţionat electric. Asemenea tuturor modelelor Porsche, Macan este capabil să transforme puterea motorului într-o dinamică de condus sportiv excepțională. Acest lucru este asigurat de sistemul standard, Porsche Traction Management PTM, cu distribuția variabilă a puterii către toate cele patru roți, în combinație cu un sistem de suspensie agil și o direcție precisă. Opțional, este disponibil un sistem de suspensie pneumatică cu funcție de auto-nivelare, inclusiv sistemul PASM cu amortizoare adaptive
Lista opţiunilor Porsche include cunoscuta asistenţă pentru lumini de drum care face parte din sistemul Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), care ajustează continuu nivelul farurilor, în funcţie de traficul în acelaşi sens de mers sau din sensul opus. La acesta se adaugă cele mai avansate sisteme de siguranță activă.
Porsche Macan facelift 2.0 turbo
0-100 km/h: 6,7 secunde
Viteza maximă: 225 km/h
L/l/î: 4.696/2.098/1.624
Masă proprie: 1.795 kg
Cilindree (cmc): 1.967
Putere (CP): 245 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 370 la 1.600 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte