Marca britanică MG, deținută de chinezii de la SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation), va debuta pe piața din România la finalul acestui an. Alături de aceasta, vor veni și alte modele și mărci ale grupului din China, inclusiv utilitare sub mărcile Maxus și SAIC.
Noua companie care va importa mărcile SAIC – MG și Maxus – poartă numele Quantum Auto Max SRL și a fost înregistrată în vara acestui an. Această firmă va gestiona activitatea unei rețele care include deja circa 30 de dealeri.
Deși nu au anunțat încă oficial debutul importului mărcilor SAIC, este de așteptat ca oficialii Quantum Auto Max să facă acest lucru în următoarele săptămâni, până la finalul anului.
MG a ajuns, de nicăieri, între primele 20 de branduri din clasamentul vânzărilor. Peste mărci ca Volvo, Mazda, sau Suzuki.
Mai exact, în primele șase luni din acest an cunoscuta marcă britanică ajunsă în pragul dispariției înainte de a fi cumpărată de chinezi a comercializat în Europa nu mai puțin de 104.293 de mașini. Apoi, în septembrie, datele JATO arată MG urcând pe locul 18. Doar în a noua lună a anului a reușit să atragă 26.548 de clienți.
Totodată, varianta electrică a MG4, care se afla după primele șase luni din 2023 pe locul 6 în clasamentul vânzărilor segmentului, a urcat în septembrie până pe locul 2, la doar un pas de liderul Tesla Model Y.
Dincolo de realizările renăscutului brand MG, trebuie menționat că portofoliul mărcii pe piața românească va include, cel mai probabil, aceleași modele deja disponibile în state vecine precum Ungaria. Aici intră MG ZS atât în varianta cu motor termic cât și în cea electrică, noul MG HS, dar și electricele MG4 și MG5. În viitorul nu foarte îndepărtat sunt așteptate și modelele electrice MG Marvel și, mai ales, spectaculosul roadster MG Cyberster.
Despre marca Maxus putem spune că are în portofoliu atât vehicule comerciale cât și autoturisme – în special primul pick-up electric comercializat în Europa, T90 EV.
Lista de prețuri pentru piața din România nu este încă disponibilă, însă este de așteptat ca întreaga gamă de modele să aibă prețuri foarte competitive, acesta fiind și motivul pentru care creșterea sa a fost extrem de rapidă pe piețele din Europa Occidentală.