Piaggio a fost iniţiatorul scuterelor pe 3 roţi prin modelul MP3. Noi testăm un astfel de scuter, dar provenind de la o marcă japoneză și fiind un produs foarte interesant.
Intervalul scuterelor cu două roţi în faţă și una în spate este format în prezent din modele cu o greutate de peste 200 kg, motorizări între 250 și 500 cc şi preţuri începând cu 6.900 Euro cu toate taxele incluse.
Yamaha Motor Filipine a lansat un nou vehicul pe 3 roţi, care cântareşte 152 kg si este echipat cu un motor in 4 timpi,racit cu lichid,cu o cilindree de 125 cc ,pe care il puteţi achiziţiona cu doar 3.500 Euro cu toate taxele incluse,iar pentru suma de 4.100 Euro puteţi achizitiona modelul cu ABS.
Cei de la Yamaha au spus în prezentare,că este conceput pentru cei care se deplasează in oraş şi nu pentru cei care merg mai mult de 50 km zilnic. Din punctul meu de vedere,ai putea face cu ușurință 70-80 km zilnic chiar daca locuieşti in fara oraşului. Paravantul standard este suficient pentru a obține un nivel bun de protecție la vânt,pentru un scuter de această dimensiune.
Scuterul poate fi condus cu permis categoria A1.
Noul Yamaha Tricity este construit puţin diferit faţă de Piaggio MP3,având două furci telescopice pentru fiecare roată,nu poţi bloca roţile in poziţie verticală,atunci când stai la semafor,iar atunci când il parchezi trebuie să-l laşi pe cricul lateral sau central.
Suspensia faţă LMW (Leaning Multi Wheel), compusă dintr-un link paralelogram care permite in paralel inclinarea roţilor din faţă,separat de funcţia sistemelor independente ,iar de fiecare data cand treci peste o groapă sau liniile de tramvai,poziţia de şofat rămâne dreaptă,fără a se inclina,o roată rămane pe asfalt iar cealaltă se scufundă in gaură,riderul primeşte același sentiment de stabilitate deoarece nu-ţi dai seama ca ai trecut peste o groapă.
Suspensia spate este compusă din două amortizoare cu arcuri este deasemenea foarte bine setată si amortizează bine socurile.
Totuși, este de lăudat si sistemul de frânare UBS (UNIFIED BRAKING SYSTEM),atunci cand se actionează maneta din partea stânga (pentru franarea spate),aceasta aplică forța de frânare la cele două roți din față și roata din spate , toate în același timp, forța fiind administrată printr-un egalizator.Maneta din partea dreaptă,acţionează frâna doar pe roţile din faţă.
Motorului de 125 cc si 11 cp ,i-a fost ataşată o transmisie automată CVT şi oferă accelerari imediate,fără lag.
Pentru dimensiunile scuterului,şaua este destul de confortabilă având o inălţime de 780 mm si poate susţine două persoane.Sub şa găsim un compartiment de 20 litri care poate adaposti o cască integrală .In partea din faăa nu există nici un torpedou sau spaţiu de depozitare ,doar un cârlig ascuns in carena care te poate ajuta să prinzi o sacoşă sau un sac intre piciare.Compartimentul pentru picioare este perfect plat,rezervorul fiind montat sub şa.Pentru alimentare trebuie ridicată şaua.
Este un scuter compact, dar confortabil . Poziția de condus este tipică pentru un scuter de capacitate mică , cu genunchii îndoiți la aproximativ 90 de grade.
Panoul de bord LCD, complet digital, este destul de complex şi indică nivelul de combustibil, ora, temperatura exterioară, kilometri parcurși.
Caracteristici tehnice:
Motor
Tipul de motor: Monocilindru, 4 timpi, răcit cu lichid, SOHC, 2-valve
Capacitate cilindrica: 124.8cc
Alezaj la cursă: 52.4 mm x 57.9 mm
Rata de compresie: 10.9 : 1
Putere maximă: 8.1 kW @ 9,000 rpm
Cuplu maxim: 10.4 Nm @ 5,500 rpm
Sistem de ungere: Carter ud
Sistem de alimentare: Injecţie de carburant
Sistem de aprindere: TCI
Sistem de pornire: Electric
Sistem de transmisie: Automată pe curea
Şasiu
Sistem suspensie faţa: Furcă telescopică
Sistem de suspensie spate: Basculă
Frână faţa: Discuri duble, Ø 220 mm
Frană spate: Monodisc, Ø 230 mm
Anvelopă faţă: 90/80-14
Anvelopă spate: 110/90-12
Dimensiuni
Lungime totală: 1,905 mm
Lăţime totala: 735 mm
Inălţime totala: 1,215 mm
Inălţime şa: 780 mm
Ampatament: 1,310 mm
Gardă minimă la sol: 120 mm
Greutate la plin: 152 kg
Capacitate rezervor combustibil: 6.6 litri