După anunțul privind scăderea profitului operațional, managementul Volkswagen Group a anunțat noi reduceri de costuri, care ar trebui să înceapă să facă producătorul auto german mult mai profitabil. Printre măsuri, se numără reducerea capacității de producție din Germania: „Schimbul de noapte este foarte scump”.
Volkswagen va elimina schimburile de noapte din fabricile din Germania, potrivit declarațiilor lui Oliver Blume, CEO, și Arno Antlitz, CFO al VW Group. După aproape doi ani de la preluarea conducerii grupului, Blume continuă să vorbească despre restructurarea costurilor, care împiedică compania să genereze rezultate operaționale mai mari.
„Este vorba de costuri, costuri, costuri. Mai ales cu marca de bază Volkswagen, dar și la celelalte mărci ale noastre”, a spus Blume în conferința de presă, la scurt timp după prezentarea rezultatelor, care arată o scădere a profitului operațional, în pofida unor vânzări relativ stabile și a veniturilor în creștere.
Grupul auto german a avut venituri din vânzările de autovehicule de 158,8 miliarde euro în semestrul 1, în creștere cu 1,6% față de intervalul similar din 2023 (156,3 miliarde euro), chiar dacă volumul vânzărilor a scăzut cu foarte puțin, 2,4%, în cele șase luni ale acestui an, la 4,34 milioane unități (livrările către clienți au scăzut cu 0,6%).
În schimb, profitul operațional s-a contractat cu 11,4%, la un nivel de 10,1 miliarde euro, cu 1,2 miliarde sub nivelul din 2023. În consecință, marja operațională a coborât la 6,3%, conducerea companiei justificând acest rezultat prin „factori non-operaționali”. „O marjă de 6,3% după șase luni este sub ambițiile și potențialul nostru”, a spus CFO-ul Arno Antlitz, la prezentarea cifrelor.
„Trebuie să depunem eforturi semnificative în ceea ce privește costurile în a doua jumătate și ulterior pentru a ne atinge obiectivele”, a mai spus directorul financiar al grupului, care are și poziția de COO, având în vedere că Oliver Blume conduce și Porsche în același timp cu VW Group.
Șeful VW a spus jurnaliștilor și investitorilor că programul de restructurare este la jumătate. „Ne aflăm în mijlocul implementării programelor noastre de performanță pentru toate mărcile. Am făcut, de asemenea, ajustări de capacitate. Din punct de vedere organizațional și tehnic, am redus capacitatea tehnică în locații precum Ingolstadt, Emden și Zwickau cu 25%. În special în Germania, acest lucru ne pune într-o poziție mai bună”.
El a detaliat, spunând că „am luat măsuri pentru a reduce capacitățile în Germania cu 25 la sută. Luăm în considerare și efectele demografice. Un exemplu este trecerea de la trei la două schimburi, ceea ce ne face mai eficienți”. Iar directorul financiar Antlitz a adăugat că „am eliminat schimburile de noapte din Germania, care sunt foarte scumpe pentru noi”.
Programul de restructurare vine într-un moment mai puțin favorabil pentru vehiculele electrice, astfel că cererea scăzută pune o problemă în plus companiei și mărcilor din portofoliu. Audi a anunțat că vrea să renunțe la uzina din Bruxelles, acolo unde este produs primul automobil electric al mărcii, Q8 e-tron, care se vinde foarte slab și care urmează să fie scos din producție.
Dar problema cea mai mare rămâne la Volkswagen, care are un randament foarte scăzut în acest moment, de sub 3 procente, în condițiile în care până anul viitor trebuie să ajungă la 6,5%.