Volvo prelungește viața hibridelor pe fondul insuccesului mașinilor electrice

Da mai departe!

Schimbarea ritmului de vânzare a automobilelor electrice a determinat aproape toate companiile europene să-și ajusteze planurile de electrificare. Volvo, unul dintre cei mai îndrăzneți producători în privința tranziției la propulsia exclusiv electrică, a decis să acorde o atenție mai mare mașinilor hibrid, care se vând din ce în ce mai bine în ultimul an.

Șeful Volvo, Jim Rowan, a transmis încă o dată un mesaj discret privind schimbarea planurilor de electrificare pentru marca pe care o conduce. Volvo a reușit o tranziție de excepție de la propulsia diesel, care avea o pondere foarte mare în portofoliul mărcii, la cea hibrid și apoi la cea electrică, într-un timp foarte scurt. Frânarea vânzărilor de mașini electrice l-a determinat pe Rowan să-și schimbe planurile.

În acest moment, Volvo are doi eroi: SUV-ul XC60, cu motorizări hibride, și electricul EX30, unul dintre cele mai accesibile mașini electrice de pe piață.

Compania a anunțat la finalul primelor șase luni ale anului noi rezultate financiare record, cu un profit operațional de 8,2 miliarde coroane, mai mare cu 28% față de cel de anul trecut, și cu o marjă aproape dublă, de 7,9%. Cota de mașini electrice vândute de Volvo a crescut foarte mult, la 26% din totalul vânzărilor, cu 10 puncte procentuale peste cota de anul trecut, dar sunt piețe importante pe care vânzările de electrice au scăzut dramatic, inclusiv SUA. În aceste condiții ar putea părea nepotrivit să-și schimbe planurile, însă faptul că piața de electrice s-a răcit destul de mult, iar cererea de hibride este foarte mare, ar fi o eroare de începător pentru șeful Volvo să nu profite de acest moment.

Jim Rowan a spus, într-o conferință cu investitorii, că „va dura mai multă vreme pentru ca toate regiunile lumii să se deschidă către propulsia electrică” și, din acest motiv, motoarele hibride vor fi „o punte pentru clienții noștri care nu sunt încă pregătiți să treacă la electrificarea completă”.

„Hbrizii noștri plug-in și mild hybrids continuă să fie foarte puternici și populari în rândul clienților noștri și vom continua să investim în această gamă de produse”, a mai subliniat Rowan, fiind clar că viața hibrizilor se va prelungi după data de 2030, stabilită anterior de Volvo pentru electrificarea completă.

Volvo este în plină desfășurare a programului de lansare a noului SUV complet electric, EX90, care are însă întârzieri cauzate de software. Susținerea hibridelor vine în acest context cu atât mai necesară, fiind chiar o gură de aer pentru compania suedeză, deținută de chinezii de la Geely, mai ales că oferta de motoare hibride a chinezilor este una foarte generoasă.

Related posts