Tot mai mulți producători scot din gama europeană modelele diesel, însă Volvo este primul care scoate complet din producție mașinile echipate cu motoare termice alimentate pe motorină.
Constructorul auto suedez Volvo a anunțat că în 2024 ultimul Volvo echipat cu un motor diesel va fi construit în uzinele mărcii. „În câteva luni de acum înainte ultimul automobil Volvo cu motor diesel va fi construit, iar asta va face din Volvo Cars unul dintre primii producători tradiționali de mașini care fac acest pas”, a anunțat compania suedeză.
Volvo a anunțat cu mult timp înainte că intenționează să devină o companie complet electrică cel mai târziu în 2030, decizia fiind cu atât mai curajoasă cu cât în urmă cu dor 4-5 ani compania era complet dependentă de vânzările de mașini echipate cu motoare diesel. În acest moment mai puțin de 10% din vânzări sunt acoperite de motoarele diesel, în timp ce mașinile electrice au depășit 30% din totalul vânzărilor mărcii.
Cele mai multe dintre piețele auto ale Europei înregistrează scăderi considerabile ale vânzărilor de mașini echipate cu motoare diesel, România fiind în 2023 una dintre puținele excepții care au înregistrat o creștere a acestui segment. Unul dintre motivele declinului este însă și faptul că producătorii oferă tot mai puține modele echipate cu astfel de motoare.
Marca Dacia va fi începând de anul viitor prima din Europa care nu va mai avea în gamă un motor diesel, odată cu scoaterea din producție a modelului Duster. Acesta este așteptat să fie lansat la începutul lui 2024 doar cu motoare pe benzină, GPL și hibrid, fiind ultimul din gama mărcii care mai oferă un motor diesel.
În Uniunea Europeană, segmentul motorizărilor diesel a ajuns la finalul lunii iulie la 14,5% din totalul vânzărilor, cu puțin peste cele 13% reprezentate de mașinile electrice.