Volvo a reușit să păstreze un ritm de creștere de doar un procent în septembrie, însă datele din spatele acestui rezultat arată o scădere foarte mare a vânzărilor de mașini cu combustie și cu motoare mild-hybrid, cele mai puțin eficiente dintre toate motorizările electrificate.
Volvo Cars a vândut în luna septembrie 62.458 de autoturisme, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Segmentat pe tipuri de propulsie, cifrele arată că vânzările de modele complet electrice și hibride plug-in au crescut cu 43% față de aceeași perioadă a anului trecut și au reprezentat 48% din toate mașinile vândute în luna septembrie, în timp ce ponderea mașinilor complet electrice a urcat la 24% din totalul mașinilor vândute.
În partea opusă se află motoarele ICE (cu combustie) și cele mild hybrid, care au înregistrat scăderi pe toate piețele majore, chiar dacă au rămas pe primul loc în vânzările mărcii, pe cele mai multe dintre piețe. Europa face notă discordantă, pentru că aici modelele electrificate reprezintă aproximativ 60% din vânzările Volvo, cu 20.174 unități având o creștere de 52% în septembrie, în timp ce mașinile ICE au scăzut cu 11%, cu un volum de 10.562 unități.
În China, motoarele cu combustie și mild hybrid au scăzut cu 19%, dar sunt predominante în vânzări, cu 11.552 unități dintr-un total de 12.915. Pe această piață scăderea vânzărilor a fost una pe linie, cu excepția PHEV-urilor, care au crescut cu 11%.
Și în SUA, PHEV-urile au crescut cu 43%, în timp ce mașinile cu motoare ICE au scăzut cu 35%, numărul lor fiind însă peste cel al modelelor electrificate: 5.102 unități față de 3.416 unități.
În total, Volvo a vândut în septembrie 15.243 mașini complet electrice, în creștere cu 66%, 14.931 mașini PHEV, în creștere cu 25%, și 32.284 mașini cu combustie sau cu motorizări mild hybrid, în scădere cu 20% față de anul trecut.
Vânzările totale pentru perioada ianuarie-septembrie s-au ridicat la 560.922 de mașini la nivel global, o creștere de 10% față de aceeași perioadă din 2023. Modelele complet electrice au însumat 80.629 unități, în creștere cu 66%, modelele plug-in au crescut cu 9 procente, la 112.599 unități, iar mașinile mild hybrid și ICE au scăzut cu 4%, dar au în continuare o pondere majoră, cu 315.930 unități vândute.
„Imaginea generală a pieței rămâne volatilă și incertă, dar suntem încurajați de o performanță solidă în Europa, în special pentru portofoliul nostru de mașini electrificate, în frunte cu EX30”, a declarat Björn Annwall, director comercial și CEO adjunct la Volvo Cars.
În prezent, cea mai mare problemă a Volvo este China, unde compania spune că este afectată de condițiile macroeconomice, care mențin această piață în scădere pentru marca suedeză, cu 9%, respectiv 123.928 de automobile vândute.
În luna septembrie, Volvo XC60 a rămas cel mai vândut model, cu vânzări de 18.096 de unități, dar în scădere față de anul trecut (2023: 20.243), urmat de XC40/EX40, cu vânzări totale de 13.930 de unități, de asemenea în scădere (2023: 18.306), pe locul al treilea fiind EX30 cu 9.6123 de unități.