Volvo cere 1,2 miliarde de dolari de la guvernul suedez pentru o fabrică locală de baterii pentru vehicule electrice. Fabrica uriașă ar trebui să poată furniza baterii pentru 500.000 de vehicule electrice pe an.
Volvo solicită echivalentul a 1,2 miliarde de dolari de la guvernul suedez pentru a ajuta la finanțarea fabricii de baterii pentru vehicule electrice pe care o construiește împreună cu Northvolt, printr-o societate mixtă cunoscută sub numele de Novo Energy.
Fabrica, situată în Gothenburg, a fost în pregătire de ani de zile și este programată să se deschidă în 2025. Va avea o capacitate anuală de producție de celule de până la 50 GWh, suficientă pentru a satisface nevoile a aproximativ 500.000 de vehicule pe an, inclusiv modele Volvo și Polestar.
Dagens Nyheter a dezvăluit că societatea mixtă solicită cel mai mare grant direct care a fost cerut vreodată de la Agenția Suedeză pentru Energie – totalizând 13 miliarde de coroane suedeze (~1,2 miliarde de dolari) – pentru a finaliza fabrica. Potrivit directorului de comunicare al Novo Energy, Christian Jebsen, „Înființarea unor industrii precum aceasta este foarte costisitoare, iar sprijinul financiar este crucial în această etapă.”
Pe lângă solicitarea unui grant substanțial din banii contribuabililor, Volvo și Northvolt au solicitat garanții de împrumut de stat prin Biroul Local al Datoriei. Nu este doar finanțarea fabricii care se dovedește dificil de obținut. Potrivit Dagens Nyheter, fabrica are lipsă de 70% din energia electrică necesară pentru a funcționa.
Volvo anunțase că va vinde doar vehicule electrice până în 2030 când s-a angajat să construiască fabrica. Recent, însă, și-a retras această promisiune, anunțând că își propune ca vehiculele electrificate să reprezinte 90-100% din vânzările sale până în 2030, dintre care multe vor fi hibride plug-in și hibride ușoare. Marca suedeză a pus schimbarea pe seama lansării mai lente decât se aștepta a infrastructurii de încărcare, a lipsei stimulentelor guvernamentale și a incertitudinilor recente create de noile tarife pentru vehiculele electrice.
Într-o declarație pe această temă, directorul executiv al Volvo, Jim Rowan, a spus că producătorul auto este „ferm convins că viitorul nostru este electric”, menționând că „oferă o experiență de condus superioară și crește posibilitățile de utilizare a tehnologiilor avansate care îmbunătățesc experiența generală a clienților.” El a adăugat că „tranziția către electrificare nu va fi liniară, iar clienții și piețele se mișcă cu viteze diferite în adoptarea acesteia.”