Volkswagen a anunțat că își va reduce forța de muncă și în următorii ani, deoarece încearcă să-și sporească profitabilitatea. Procentul avansat de gigantul german este de -20%.
„În următorii ani, va trebui să ne reducem forța de muncă într-un mod responsabil din punct de vedere social”, a declarat Gunnar Kilian, șeful de resurse umane al grupului.
El nu a indicat câte roluri vor fi afectate la grupul de 10 mărci, ale cărui mărci includ Audi, Skoda și Seat, dar a precizat că scopul este reducerea costurilor cu personalul în zonele din afara producției cu aproximativ 20%.
El a punctat totodată că acest lucru nu înseamnă a avea exact cu 20% mai puțini oameni și că cele mai multe economii vor veni „din îmbunătățirea proceselor și ajustările structurale”.
Volkswagen are aproximativ 675.800 de angajați în întreaga lume.
Grupul investește zeci de miliarde de euro în trecerea către vehiculele electrice, dar sectorul a fost afectat de o economie globală slabă și de un nivel scăzut al cererii.
În plus, se confruntă cu o provocare serioasă din partea rivalilor autohtoni din China, una dintre cele mai importante piețe ale sale.
La fel ca alți producători din cea mai mare economie a Europei, se luptă și cu creșterea costurilor din cauza inflației ridicate și a prețurilor mari la energie de la izbucnirea războiului din Ucraina.
Miercuri, Thomas Schaefer, șeful mărcii Volkswagen, a subliniat măsurile care au fost deja decise pentru reducerea costurilor.
În septembrie, VW a transmis că va elimina 269 de locuri de muncă temporare la fabrica sa emblematică de mașini electrice din Zwickau.
Un program de economii de 10 miliarde de euro al grupului Volkswagen va include reduceri de personal, a fost prezentat luna trecută de managerii angajailori, în timp ce șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, a avertizat că nivelul ridicat al costurilor și productivitatea scăzută fac mașinile sale necompetitive.
Producătorul german de automobile se află în mijlocul negocierilor cu consiliul său de întreprindere cu privire la o schemă de reducere a costurilor la marca VW, primul pas într-o încercare la nivel de grup de a crește eficiența în tranziția la mașinile electrice.
”Cu multe dintre structurile noastre preexistente, procesele și costurile ridicate, nu mai suntem competitivi cu Volkswagen”, a declarat Schaefer la o întâlnire cu personalul la sediul producătorului auto din Wolfsburg, potrivit unei postări de pe site-ul intranet al companiei și văzută de Reuters.
Compania a declarat anterior că intenționează să profite de ”curba demografică” pentru a-și reduce forța de muncă, angajându-se că nu va efectua concedieri până în 2029.
În ședința de luni, membrul consiliului de resurse umane Gunnar Kilian a spus că acest lucru se va realiza prin acorduri privind pensionarea parțială sau anticipată.
Cu toate acestea, cea mai mare parte a obiectivului de economii de 10 miliarde de euro ar fi atins prin alte măsuri decât reducerea personalului, a adăugat Kilian, detaliile complete urmând să fie definitivate până la sfârșitul anului.
”Trebuie să fim în sfârșit curajoși și cinstiți pentru a arunca peste bord lucruri care sunt duplicate în cadrul companiei sau sunt pur și simplu balast de care nu avem nevoie pentru rezultate bune”, a spus Kilian.