Vânzările Renault au crescut la 9,8 miliarde de euro în trimestrul al treilea, susţinute de preţurile mai mari ale vehiculelor, care au permis producătorului francez de automobile să compenseze scăderea numărului de vehicule comercializate, comparativ cu anul precedent, transmite Reuters.
Veniturile globale ale grupului au crescut cu 20,5% atunci când sunt ajustate pentru cedarea fostei sale divizii ruseşti Avtovaz, a spus Renault, adăugând că a înregistrat cel mai bun efect al preţului consemnat vreodată, în timp ce vânzările trimestriale de vehicule coborât cu 2,4% faţă de anul trecut.
Producătorii mondiali de automobile se confruntă cu o penurie de semiconductori, cu creşterea costurilor energetice, ca urmare a invaziei Rusiei în Ucraina, blocajele lanţului de aprovizionare şi o recesiune care se profilează în Europa.
Cifra de vânzări ale Renault în trimestrul trei, de 9,8 miliarde de euro, a fost în conformitate cu consensul analiştilor.
Compania, care s-a implicat devreme în cursa pentru producerea de vehicule electrice, încearcă să se repoziţioneze ca producător premium, cu modele precum Megane şi Austral, depunând totodată eforturi pentru a-şi menţine baza de clienţi la capătul inferior al pieţei.
Renault se confruntă în ultimul trimestru al anului cu dificultăţi majore de viitor, în timp ce finalizează planurile de a separa operaţiunile legate de motoare termice şi cele de vehicule electrice în două unităţi diferite, pe fondul unor discuţii tensionate menite să remodeleze parteneriatul strategic cu Nissan.
Renault este cel mai mare acţionar al Nissan, cu o participaţie de 43%, în timp ce producătorul auto japonez deţine 15% la partenerul său.
Cele două companii au declarat săptămâna trecută că sunt în discuţii despre o nouă fază a parteneriatului lor, care ar putea include o investiţie Nissan în noul proiect de vehicule electrice a Renault.
O astfel de schimbare ar putea însemna cea mai mare resetare a relaţiei lor de la arestarea în 2018 a directorului general Carlos Ghosn.
Discuţiile de până acum au inclus luarea în considerare ca Renault să vândă o parte din pachetul său de acţiuni Nissan, au spus surse.
Producătorul francez de automobile, care urmează să ţină o prezentare pentru investitori pe 8 noiembrie, şi-a confirmat vineri şi perspectivele pentru întregul an, inclusiv o ţintă de marjă operaţională de peste 5%, comparativ cu 3,6% în 2021.