Vânzările Mercedes-Benz au scăzut puternic în trimestrul al doilea, împiedicate de problemele de aprovizionare şi de blocajele cauzate de coronavirus în China, a anunţat luni producătorul german de automobile, transmite Reuters.
Producătorul auto a livrat 490.000 de maşini de pasageri din aprilie până în iunie, în scădere cu 16% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Pentru prima jumătate a anului 2022, divizia sa de autoturisme a înregistrat o scădere cu 16% a vânzărilor, la un total de 998.000 de livrări.
Vânzările din trimestrul al doilea au scăzut cel mai mult în China, cea mai importantă piaţă unică, scăzând cu 25%, la 163.700 de vehicule, a spus producătorul auto.
Vânzările din regiunea Asia s-au redus cu 20%, în principal din cauza măsurilor de izolare, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 10%, iar cele din America de Nord au înregistrat o scădere de 3% în trimestrul analizat.
Cu toate acestea, Mercedes-Benz îşi menţine prognoza pentru 2022 privind o uşoară creştere a vânzărilor faţă de 2021, a declarat un purtător de cuvânt.
În pofida preocupărilor legate de accelerarea inflaţiei, ”cererea din partea clienţilor rămâne ridicată”, a spus directorul de vânzări Britta Seeger.
Modelele de lux în special, precum Maybach şi maşinile electrice din seria de modele EQ, sunt deosebit de populare, a spus Seeger într-un comunicat.
Divizia mai mică Mercedes-Benz Vans a rămas puţin sub nivelul de anul trecut, cu 100.000 de unităţi vândute la nivel mondial în trimestrul al doilea, potrivit producătorului auto.