Un sondaj realizat în rândul cumpărătorilor de automobile din SUA arată că interesul pentru mașini electrice în această țară nu s-a diminuat comparativ cu anii trecuți, chiar dacă cererea în acest moment este mai redusă.
Americanii vor în continuare să cumpere automobile electrice, inclusiv din motive care țin de protecția mediului, potrivit unui sondaj realizat de marca MINI pe piața din SUA. Sondajul a cuprins un număr de 1013 răspunsuri de la adulți cu vârsta peste 18 ani, fiind realizat în perioada 19 – 21 aprilie 2024.
MINI realizează de cinci ani astfel de sondaje, având teme legate de industria auto. Unele dintre întrebările din acest an au mai fost adresate și în anii anteriori, iar rezultatul arată că intențiile de achiziție pentru un vehicul cu baterii nu s-au diminuat.
Sondajul MINI din acest an relevă că un procent de 58% din cei care au răspuns au aceleași opinii ca anul trecut, referitor la vehiculele electrice, în timp ce 28% au o schimbare pozitivă de poziție, comparativ cu 14% care și-au schimbat într-un mod negativ părerea despre aceste vehicule.
Un procent de 60% dintre consumatori ar lua în considerare achiziționarea unui vehicul electric, procentul fiind mai mare la generația Z (72%) și generația Millennial (70%).
Răspunsurile referitoare la așteptările consumatorilor pentru viitorul mașinilor electrice sunt în conformitate cu legislația, care stabilește că în 2032 constructorii auto trebuie să atingă un procent de 56% din totalul vânzărilor de mașini noi cu vehicule electrice. Din acest motiv, aproximativ 60% dintre cei chestionați sunt convinși că această țintă va fi atinsă.
„În ciuda preocupărilor raportate cu privire la încrederea pieței în jurul vehiculelor electrice, observăm un interes ridicat al clienților pentru electrificare, în special înainte de viitoarele noastre modele de vehicule electrice, inclusiv noul MINI Countryman SE, care urmează să sosească la începutul lunii septembrie”, a declarat Mike Peyton, vicepreședinte MINI of the Americas. „Este o perioadă interesantă, în timp ce industria se schimbă pentru a oferi clienților opțiuni mai mari de vehicule electrice, răspunzând în același timp preocupărilor celor care încă nu au ales să devină complet electric.”
Printre punctele care îi descurajează pe unii consumatori de a cumpăra un vehicul electric pe termen scurt se numără incertitudinea în dezvoltarea infrastructurii de încărcare. În timp ce jumătate dintre respondenții generației Z se simt încrezători în rețeaua actuală de încărcare, comparativ cu doar 12% dintre boomers, acest lucru indică totuși o convingere mai largă că adoptarea în masă a EV va rămâne limitată cu infrastructura națională de încărcare așa cum este acum.
Încărcarea rapidă va fi, de asemenea, un punct important de accent pentru industrie, mai ales că generațiile tinere dornice să adopte vehiculele electrice au așteptări mari pentru un timp de încărcare rapid. De exemplu, 80% din generația Z se așteaptă ca încărcarea să dureze o oră sau mai puțin, comparativ cu 70% pentru toate celelalte generații, ceea ce semnalează așteptări mari în general, dar mai ales pentru șoferii mai tineri.
Între timp, autonomia medie de rulare raportată de consumatori rămâne în mare măsură constantă în ultimii cinci ani, 71% dintre consumatori conducând în prezent mai puțin de 75 mile pe zi (120 km), comparativ cu 74% în 2019. Majoritatea vehiculelor electrice obișnuite oferă o autonomie de peste 200 mile pe zi.
Costul total al vehiculului rămâne un factor principal pentru consumator, potrivit sondajului, la achiziționarea unui vehicul electric (pentru 39% din respondenți). Potrivit sondajului, familiile au devenit mai deschise către vehiculele electrice dacă eficiența compensează suficient prețul. Aproximativ 68% dintre respondenții cu copii au șanse mai mari să cumpere un vehicul electric cu un consum redus, comparativ cu 47% dintre consumatorii totali.