Uniunea Europeană a exportat anul trecut aproape 5,2 milioane de maşini (vehicule pe benzină, pe motorină, electrice şi hibride) şi a importat trei milioane de maşini, arată datele publicat luni de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
Majoritatea maşinilor exportate au fost cu motor pe benzină (64% din exporturile de maşini în afara UE), cu motor pe motorină (22%), precum şi vehicule electrice şi hibride (14%). În privinţa importurilor, mai mult de jumătate au fost cu motor pe benzină (53%), vehicule electrice şi hibride (30%), cu motor pe motorină (18%).
În cazul celor 725.000 de modele electrice şi hibride exportate, aproape jumătate au fost vehicule electrice hibride fără încărcare la priză (49%), câte un sfert vehicule exclusiv electrice (27%) sau vehicule electrice hibride cu încărcare la priză (24%). Dintre cele 892.000 modele electrice şi hibride importate, jumătate au fost vehicule electrice hibride fără încărcare la priză (45%), o treime vehicule exclusiv electrice (34%), restul fiind vehicule electrice hibride cu încărcare la priză (16%).
În pofida scăderii semnificative a comerţului, în urma restricţiilor impuse pentru stoparea pandemiei de coronavirus, exporturile şi importurile UE de vehicule electrice hibride şi-au continuat creşterea graduală. Comparativ cu 2017, exporturile în afara UE de vehicule electrice hibride au crescut de aproape cinci ori, de la 150.000 de modele exportate în 2017 la 725.000 în 2020, în timp ce importurile aproape s-au triplat, de la 301.000 maşini importate în 2017 la 892.000 în 2020.
În 2020, principalele destinaţii ale exporturilor UE de vehicule electrice hibride au fost Marea Britanie (39% din maşinile exportate), Statele Unite (16%), Norvegia (10%) şi China (9%).
Aproape jumătate din vehiculele electrice hibride importate de UE au venit din Japonia şi Statele Unite (fiecare cu 23% din maşinile importate), urmate de Coreea de Sud (15%), Marea Britanie (14%), Turcia (10%) şi China (9%).
More about this ––> AUTOREPORT.NEWS