Grupul auto japonez Toyota a prezentat astăzi o întreagă gamă de vehicule electrice. Niponii anunţă că printr-o investiție de 31 miliarde euro vor ajunge pe piață 30 de noi modele complet electrice până în 2030.
În cadrul unei conferințe de presă, șeful grupului Toyota, Akio Toyoda, a prezentat nu mai puțin de 16 modele dintre cele 30 de mașini 100% electrice care vor ajunge pe piață până în 2030.
Surprinzătoare, o astfel de prezentare cu atât de multe modele viitoare nu a avut loc niciodată în istorie, iar japonezii au mizat pe impactul unei astfel de dezvăluiri. Mai mult chiar, ei au menționat că pe lângă cei 31 de miliarde de euro investiți în mașini electrice, o sumă asemănătoare va fi cheltuită pentru vehicule „verzi” cu alte tehnologii, inclusiv, hibride și alimentate cu hidrogen. Astfel, suma totală pe care o va investi grupul Toyota în noua sa gamă de mașini urcă la astronomica sumă de 65 de miliarde de euro (8.000 de miliarde de yeni).
Revenind la vehiculele 100% electrice, Akio Toyoda a declarat că grupul vizează comercializarea a 3,5 milioane de mașini complet electrice până în 2030, adică circa o treime din vânzările totale.
Din totalul de 3,5 milioane de mașini 100% electrice, circa 1 milion vor purta marca Lexus, brandul premium al grupului devenind complet electric până în 2035.
Avalanșa de vehicule complet electrice din gama „Beyond Zero” (bZ) debutează chiar de la începutul lui 2022 cu modelul bZ4X prezentat la finalul lui octombrie. Acesta este dezvoltat pe platforma TNGA prima a grupului dedicată mașinilor electrice.
„O mașină electrică pentru toată lumea. (…) Viitorul pe care îl arătăm astăzi nu este deloc departe. Majoritatea vehiculelor electrice cu baterie Toyota pe care le prezentăm aici sunt modele care vor fi lansate în următorii câțiva ani. (…) Bine ați venit în showroom-ul viitorului nostru”, a declarat Akio Toyoda, președinte și director executiv al grupului Toyota.
Este o schimbare majoră pentru Toyota, deoarece este unul dintre puținele grupuri din lume care nu avea în portofoliu până acum modele 100% electrice. Japonezii au mizat în ultimii ani pe tehnologia hidridizării, dar și pe hidrogen.