Vânzările Tesla se prăbușesc în 2025, scăzând cu 45% în Europa, în timp ce piața vehiculelor electrice crește cu 31%. Volkswagen pare să fi beneficiat considerabil de pe urma căderii Tesla, vânzările sale de vehicule electrice înregistrând o creștere impresionantă.
Vânzările Tesla în Europa continuă declinul lor alarmant, înregistrând o scădere uluitoare de 45% în ianuarie și februarie 2025 comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Între timp, piața europeană a vehiculelor electrice a înregistrat o creștere de 31% a vânzărilor totale, gama ID a Volkswagen dovedindu-se a fi principalul beneficiar al acestei schimbări.
Pentru a detalia, conform Auto News, care a utilizat cifrele preliminare ale Dataforce acoperind 99% din vânzările din Uniunea Europeană, piețele EFTA și Regatul Unit, Tesla a reușit să vândă doar 25.852 de vehicule în primele două luni ale anului 2025. Aceasta marchează o scădere bruscă față de cele 46.584 de unități livrate în aceeași perioadă din 2024.
Modelul Y încă deține titlul de cel mai bine vândut vehicul electric, cu 14.773 de unități vândute de la începutul anului, deși aceasta este o scădere semnificativă de 53% față de cifrele de anul trecut. Merită menționat faptul că versiunea actualizată a Modelului Y tocmai a fost lansată, astfel încât impactul său asupra cifrelor de vânzări ar putea dura ceva timp să se materializeze.
Declinul Tesla și ascensiunea Volkswagen
Sedanul Model 3 ocupă locul 6 în clasamentul vânzărilor, cu 10.785 de unități vândute, în scădere cu 26% față de 2024. În ceea ce privește Modelul S și Modelul X, acestea sunt practic mașini fantomă în acest moment în Europa, cu un total combinat de 272 de unități vândute în ianuarie și februarie 2025 (128 și 144, respectiv). Asta nu este exact genul de performanță care îi entuziasmează pe investitori.
Mai mult: T-Online retrage sondajul Tesla după ce 253.000 de voturi au fost exprimate de la doar 2 IP-uri din SUA
Deci, care este motivul acestei căderi dramatice a averii europene a Tesla? Ei bine, dincolo de înlocuirea Modelului Y, schimbarea sentimentului pare să fie strâns legată de atracția în scădere a CEO-ului Elon Musk. Reacția publică, alimentată de faimosul salut, implicările sale politice și legăturile sale cu președintele SUA, Donald Trump – care a impus recent tarife suplimentare asupra importurilor europene – ar putea îndepărta cumpărătorii europeni.
Între timp, Volkswagen s-a festinuit pe seama nefericirii Tesla, vânzările sale de vehicule electrice crescând cu un impresionant 182% în februarie 2025. ID.4, cu 13.312 unități vândute în primele două luni ale anului 2025, ocupă locul al doilea în vânzările de vehicule electrice europene, apropiindu-se de Modelul Y cu un câștig masiv de 172% de la an la an.
Mai mult: Chiar și Toyota a vândut mai multe vehicule electrice decât Tesla în Norvegia, în timp ce marca lui Musk se prăbușește cu 45%
VW ID.7, cu 11.303 unități vândute, a ocupat locul al treilea, depășind Modelul 3 pentru moment. Hatchback-ul ID.3 de la Volkswagen nu este cu mult în urmă, aterizând pe locul 5 cu 10.837 de vânzări, marcând o creștere de 141% față de anul trecut.
Un peisaj al pieței în schimbare
Lista celor mai bine vândute 10 vehicule electrice din Europa include, de asemenea, două intrări noi: Renault 5 E-Tech (locul 8, cu 9.812 vânzări) și Citroen e-C3 (locul 10, cu 8.142 vânzări). Alte modele notabile care apar în top 10 includ Kia EV3 (locul 4), Skoda Enyaq iV (locul 7) și BMW iX1 (locul 9).
Numerele oficiale de vânzări ACEA pentru aceeași perioadă sunt așteptate să fie publicate săptămâna viitoare.