Tarifele lui Trump o să lase americanii fără mașini

Da mai departe!

Tarifele lui Trump obligă producătorii auto să suspende transporturile către SUA. Până acum, Lotus, JLR, VW și Audi au confirmat că își suspendă transporturile din cauza tarifelor. Și este posibil ca alții să urmeze.

Pe măsură ce intrăm în prima săptămână completă de aplicare a tarifelor în SUA, există o mare incertitudine care plutește în lumea auto. Acest lucru este valabil mai ales pentru producătorii auto cu sediul în afara SUA, cu o prezență de producție mică sau inexistentă în State. O taxă de 25% pentru mașinile care traversează granița este semnificativă și acum se pare că unele mărci își suspendă temporar transporturile. Audi se numără printre acestea, conform unui raport de la Automotive News. Citând o notă trimisă dealerilor, toate modelele Audi destinate SUA sunt în așteptare. Mașinile care sosesc în porturi după 2 aprilie vor fi reținute acolo. Vehiculele care au intrat în țară pe sau înainte de 2 aprilie vor fi procesate și trimise dealerilor și vor fi etichetate cu un autocolant care indică absența taxelor vamale.

În acest moment, nu se menționează când ar putea fi reluate transporturile. Când vor fi reluate, unele modele ar putea avea tarife totale de 50%. În mod specific, Audi Q5 este fabricat în Mexic, dar Audi nu face parte din acordul comercial SUA-Canada-Mexic. Acest lucru ar putea duce la o dublă lovitură pentru Q5. Într-o declarație pentru Motor1 săptămâna trecută, un purtător de cuvânt al Audi a spus că compania „monitorizează îndeaproape evoluțiile și va evalua intern în mod cuprinzător impactul potențial asupra lanțurilor de aprovizionare și a rețelei noastre de producție.” Am întrebat în mod specific despre suspendarea transporturilor, dar nu am primit încă un răspuns. Este posibil ca acest lucru să fie valabil pentru întregul Grup Volkswagen. Volkswagen a suspendat, de asemenea, transporturile, conform informațiilor, și am auzit că Porsche a urmat exemplul. Am contactat Volkswagen, împreună cu Porsche și alte câteva mărci, în legătură cu transporturile de vehicule. În aceste cazuri, nu este menționat un interval de timp specific pentru reluarea transporturilor.

În afara Germaniei, Jaguar Land Rover a suspendat, de asemenea, transporturile. Reuters a raportat prima dată știrea în weekend, iar un purtător de cuvânt al JLR a confirmat o pauză de o lună pentru Motor1 în următoarea declarație: „SUA este o piață importantă pentru mărcile de lux ale JLR. În timp ce lucrăm pentru a aborda noile condiții comerciale cu partenerii noștri de afaceri, punem în aplicare acțiunile noastre planificate pe termen scurt, inclusiv o suspendare a transporturilor în aprilie, în timp ce ne dezvoltăm planurile pe termen mediu și lung.” Lotus a suspendat toate transporturile pe termen nelimitat, conform Car and Driver, care citează discuții de pe un forum Lotus ca sursă. Am contactat ambele companii și vom actualiza această postare pe măsură ce vor fi disponibile mai multe informații. Suspendarea transporturilor de către producătorii auto nu este o surpriză. Discuțiile președintelui american Trump despre tarife au fost inconsistente de când a preluat funcția. Tarife inițiale de 25% au fost anunțate, apoi retrase aproape imediat. Runda actuală, care a intrat în vigoare pe 3 aprilie, pare puțin mai permanentă, dar formularea din Decretul Executiv semnat de Trump lasă loc pentru tot felul de interpretări. De asemenea, lasă ușa deschisă pentru anularea tarifelor respective în orice moment. Prin amânarea deciziei, producătorii auto câștigă timp pentru a aștepta posibile modificări ale structurii tarifare. Pe baza deciziilor anterioare privind tarifele – ca să nu mai vorbim de turbulențele financiare generale care afectează piețele globale cauzate de tarife – este probabil ca ceva să se schimbe mai devreme decât mai târziu.

Related posts