Vitara este un nume greu în istoria auto, fiind un model cu peste 30 de ani de existență. Actualul model, are un design modern și este rotunjit ca să facă față concurenței SUV-urilor contemporane. Ultimul facelift al acestui model a surenit în 2018… Asta pe exterior. Pe sub caroserie, faceliftul este acesta: versiunea FHEV, adica FULL Hybrid EV.
La exterior, Vitara păstrează un design robust, cu linii clasice și o alură de SUV autentic. Grila frontală masivă, aripile evazate și garda la sol generoasă îi conferă o prezență impunătoare. La interior, se pune accentul pe funcționalitate și durabilitate. Materialele sunt de calitate, deși nu la fel de premium ca la unii concurenți, dar sunt asamblate solid. Spațiul este bine optimizat, iar pasagerii din spate se bucură de un loc confortabil, neobișnuit pentru un crossover de aceste dimensiuni. Portbagajul, însă, este mai mic la versiunea ALLGRIP din cauza sistemului de tracțiune integrală, un compromis de luat în considerare.
Sub capotă avem un nou motor pe benzină de 1,5 litri, în locul motorului boosterjet mild hybrid de 1,4 litri existent în gamă. Modelul garantează o economie de combustibil mai mare, iar Vitara complet hibrid va trece automat de la conducerea EV (zero emisii) la cea hibridă pentru o economie de combustibil atât de necesară la prețurile de acum. Un motor electric puternic și foarte eficient de 24 kW (unitate generatoare cu motor sau MGU) permite Vitara să pornească și să accelereze fără probleme. Această combinație oferă o putere totală de 115 CP, suficientă pentru a te descurca cu ușurință în traficul urban și la drum lung. Sistemul hibrid funcționează impecabil, permițând rularea în modul pur electric la viteze reduse și asigurând o accelerare lină și silențioasă.
Pe lângă actualizarea motorului, Suzuki a îmbunătățit și transmisia. Noua transmisie Auto Gear Shift (AGS) va apărea pe toată gama și atât în modelele cu 2 și 4 roți. Transmisia AGS va schimba automat treptele și acționează ambreiajul, oferind experiența de conducere foarte bună. Modelul de test are tracțiune integrală. Comportamentul acestuia este unul foarte bun și pe teren accidentat.
Pentru pasionații de off-road ușor sau pur și simplu pentru cei care vor un plus de siguranță, sistemul de tracțiune integrală ALLGRIP este o dotare excelentă. Cele patru moduri de rulare (Auto, Sport, Snow/Mud, Lock) adaptează mașina la orice condiții, de la asfalt uscat, la zăpadă, noroi sau chiar gheață.
Din punct de vedere al dinamicii, comportamentul este unul bun, dar lasă loc de îmbunătățiri pentru următoarea generație. Vitara nu este suficient de rapidă pe cât v-ați dori, dar este o mașină care consumă puțin, una dintre cele mai economice din clasa sa.
În interior, Vitara rămâne o mașină spațioasă, dar spartană din punct de vedere al designului. Bordul rămâne o zonă a materialelor dure pe Vitara. Ecranul sistemului de infotainment de 7 inch contrastează cu butoanele care ies din instrumentarul de bord de la care se accesează computerul care afișează diverse detalii despre drum. Cu toate acestea, avem de-a face cu un model care stă foarte bine din punct de vedere al tehnologiei, mai ales în ceea ce privește sistemele de siguranță.
Printre dotările de siguranță disponibile pe modelul de test am regăsit: sistemul radar pentru asistența la frânare, sistemul cruise control adaptiv, lane assist și blind spot assist.
În concluzie, Suzuki Vitara 1.5 AGS Strong Hybrid ALLGRIP este o mașină onestă, care excelează acolo unde contează cel mai mult: economie, siguranță și versatilitate. Este o mașină ideală pentru familii, navetă zilnică sau pentru cei care locuiesc în zone cu ierni aspre și vor să se bucure de un plus de tracțiune și control.
Suzuki Vitara 1.5 AGS Strong Hybrid (ALLGRIP / Luxus)
1. Motorizare și Transmisie
- Tip Motor: Benzina, aspirat natural
- Capacitate cilindrică: 1462 cm³
- Cod motor: K15C
- Putere maximă motor termic: 102 CP (75 kW) la 6000 rpm
- Cuplu maxim motor termic: 138 Nm la 4400 rpm
- Motor electric:
- Tip: M-G-U (Motor Generator Unit)
- Putere maximă: 33 CP (24 kW)
- Cuplu maxim: 60 Nm
- Putere totală sistem hibrid: 115 CP (85 kW)
- Baterie: Litiu-ion de 140V
- Transmisie: AGS (Auto Gear Shift) cu 6 trepte, transmisie robotizată
- Sistem de tracțiune: ALLGRIP SELECT (4×4)
2. Performanțe și Consum
- Accelerație 0-100 km/h: ~12.7 – 13.5 secunde (poate varia ușor în funcție de echipare și tracțiune)
- Viteză maximă: ~175 km/h
- Consum mixt (WLTP): ~5.8 – 6.0 l/100 km
- Emisii CO2 (WLTP): ~132 – 136 g/km
3. Dimensiuni și Capacități
- Lungime: ~4175 mm
- Lățime: ~1775 mm
- Înălțime: ~1610 mm
- Ampatament: ~2500 mm
- Garda la sol: ~185 mm
- Volum portbagaj:
- Normal: ~289 litri (pentru versiunea ALLGRIP)
- Cu bancheta rabatată: Peste 1000 litri
- Capacitate rezervor: 47 litri
- Masă proprie: ~1260 – 1300 kg (poate varia în funcție de echipare)
4. Echipare (Nivelul Luxus)
- Exterior:
- Faruri LED (proiectoare faza scurtă, faza lungă)
- Lumini de zi LED
- Jante din aliaj de 17 inch
- Bare de pavilion argintii
- Geamuri fumurii
- Interior:
- Scaune cu tapițerie parțial piele/țesătură
- Sistem de infotainment cu ecran tactil de 9 inch
- Conectivitate Apple CarPlay și Android Auto (wireless/cu fir)
- Sistem de navigație
- Climatizare automată
- Încălzire în scaunele din față
- Volan multifuncțional îmbrăcat în piele
- Siguranță și asistență (Pachet GSR)
- Sistem de frânare automată de urgență (DSBS)
- Asistență la menținerea benzii de rulare (LKA)
- Alertă la părăsirea involuntară a benzii (LDW)
- Recunoașterea semnelor de circulație (TSR)
- Monitorizarea unghiului mort (BSM)
- Alertă trafic la deplasarea în marșarier (RCTA)
- Cruise Control adaptiv cu funcție Stop&Go (pentru transmisia AGS)
- 7 airbag-uri (față, laterale, cortină și genunchi șofer)
- Asistență la pornirea în pantă
- Sistem de asistență la coborârea în pantă (doar pe versiunile ALLGRIP)
5. Sisteme specifice (ALLGRIP)
- ALLGRIP SELECT:
- Auto: Modul standard, prioritizare tracțiune față, cu activare automată a tracțiunii 4×4 la nevoie.
- Sport: Accentuare tracțiunii integrale, răspuns mai rapid al motorului.
- Snow/Mud: Adaptat pentru suprafețe alunecoase, optimizează tracțiunea și controlul vehiculului.
- Lock: Distribuție constantă a cuplului către toate cele 4 roți, ideal pentru ieșirea din situații dificile la viteze mici.















