Stellantis, compania mamă a Chrysler, a fost de acord să construiască o nouă fabrică de baterii, de 3,2 miliarde de dolari, şi să investească 1,5 miliarde de dolari într-o nouă fabrică de camionete de dimensiuni medii în Illinois, în baza noului contractului colectiv de muncă convenit cu sindicatul United Auto Workers, transmite Reuters.
Preşedintele UAW, Shawn Fain, a dezvăluit noi detalii despre acordul de muncă, care include o creştere a salariilor cu 25%, beneficii de pensionare mai bune şi alte îmbunătăţiri semnificative, care se vor desfăşura până în aprilie 2028, după ce liderii sindicali au convenit joia trecută să trimită acordul membrilor pentru un vot de ratificare, care va dura aproximativ două săptămâni.
Stellantis va oferi, de asemenea, angajaţilor cu ora un program de închiriere subvenţionat de companie, care va face mai accesibilă conducerea unui vehicul nou, similar programelor oferite de producătorii auto din SUA pentru angajaţii din birouri, a spus UAW.
Stellantis a refuzat să comenteze, spunând că va aştepta ca lucrătorii să voteze înainte de a discuta acordul.
Lucrătorii din producţie ai Ford primesc un voucher de 1.500 de dolari pe care îl pot folosi pentru achiziţionarea unui vehicul nou.
UAW a detaliat multe dintre planurile de investiţii ale Stellantis, dintre care cel mai mare este convingerea companiei să redeschidă uzina de asamblare din Belvidere, Illinois, care şi-a închis operaţiunile în februarie.
Belvidere va începe să producă între 80.000 şi 100.000 de camionete de dimensiuni medii anual, în 2027, iar fabrica de baterii de 3,2 miliarde de dolari, cu un partener în joint venture care nu a fost încă numit, se va deschide în 2028.
Noile investiţii includ 1,5 miliarde de dolari în operaţiunile sale Toledo Jeep, inclusiv construirea unui Jeep Wrangler EV în 2028.
Stellantis va investi 3,5 miliarde de dolari în trei fabrici de asamblare din Michigan, inclusiv 1,5 miliarde de dolari într-o fabrică din Detroit pentru versiunile actualizate ale vehiculelor Dodge Durango şi Jeep Grand Cherokee, inclusiv versiunile electrice ale celor din 2026 şi 2027.
În America de Nord, Stellantis îşi concentrează investiţiile pe camionrte şi SUV-uri şi îşi acoperă pariurile atât pe versiunile pe benzină, cât şi pe cele EV până în 2028.
Stellantis va oferi, de asemenea, programe compensatorii de 50.000 de dolari în 2024 şi 2026 lucrătorilor din producţie membri ai UAW, ceea ce îi va permite să reducă costurile prin angajarea de lucrători noi. care încep cu salarii mai mici.
UAW a spus că angajamentele de investiţii ale Stellantis însumează aproximativ 19 miliarde de dolari, dar acestea includ unele planuri anunţate anterior.
Stellantis are ceva mai mult timp decât rivalul Ford pentru a transforma actualii lucrători temporari în angajaţi permanenţi.
În primul an, 3.200 de lucrători temporari vor fi convertiţi la normă întreagă, iar după aceea vor obţine automat statutul de normă întreagă după nouă luni de serviciu.
O sursă a confirmat că acordurile preliminare ale UAW cu Stellantis, General Motors şi Ford includ un bonus suplimentar de ratificare de aproximativ 110 dolari pe zi pentru angajaţii care au fost în grevă sau disponibilizaţi în timpul grevei care a început la mijlocul lunii septembrie. Acesta este pe lângă bonusul de 5.000 de dolari pe care lucrătorii cu ora îl vor primi la ratificare, împreună cu o creştere imediată a salariului cu 11%.