Criza de semiconductori a determinat Stellantis să decidă o nouă oprire a unei uzine, de data aceasta în Spania, în Zaragoza. Săptămâna aceasta, fabrica din Sauchaux, Franța este oprită pentru trei zile. Conducerea uzinei Opel din Zaragoza, Spania, în care sunt fabricate și automobile Citroen, a anunțat că s-a deciz oprirea „până la noi ordine”, pe liniile pe care sunt asamblate modelele Opel Crossland și Citroen C3 Aircross.
Începând cu schimbul din noaptea de joi, producția de automobile nu a mai fost posibilă, ca urmare a lipsei de componente electronice. Pentru moment, s-a decis ca cinci schimburi să fie trimise acasă, urmând ca, în funcție de evoluția situației, să fie luate decizii în conformitate cu stocurile de componente, au declarat reprezentanții uzinei potrivit presei spaniole, care scriu și despre „o problemă urgentă” care s-a suprapus peste lipsa de semiconductori. Uzina Peugeot din orașul francez Sochaux a fost oprită pentru trei zile, în această săptămână, deoarece divizia de componente nu a putut livra semiconductorii necesari producției. Fabrica a mai fost oprită în această vară cel puțin o săptămână, îi luna iunie fiind invocate lipsa componentelor pe care trebuia să le livreze Continental, care produce pentru mașinile Peugeot sistemul de navigație. În această fabrică sunt produse SUV-urile 3008 și 5008, astfel că livrările către clienți vor suferi noi amânări.
Alte uzine din Franța ale grupului au fost și ele oprite în repetate rânduri, inclusiv cea din Rennes, unde sunt fabricate mașini Citroen. De asemenea, în Italia, în uzina Fiat din Melfi, producția a fost oprită timp de o săptămână în perioada iunie – iulie, din aceleași motive. În total, Stellantis ar putea egala pierderile de producție din 2021, care au ajuns la aproximativ 1 milion de mașini. Pe prima jumătate a anului, grupul auto care a urcat pe locul patru la nivel global a raportat o creștere de aproape 20% a veniturilor nete, comparativ cu anul anterior, și cu 44% a profitului operațional, în pofida scăderilor vânzărilor.