Grupul Stellantis va începe în septembrie să vândă vehicule electrice ale partenerului său chinez Leapmotor în nouă ţări europene, inclusiv România.
Carlos Tavares, șeful grupului Stellantis, a anunțat că marca partenerului său chinez Leapmotor va începe distribuția în Europa în luna septembrie. În primul val de comercializare se află nouă țări, printre care și România.
Modelele Leapmotor vor fi comercializate în acest grup de state, format din Franţa, Italia, Germania, Ţările de Jos, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia şi România prin canalele de distribuţie ale grupului Stellantis.
Conform oficialilor Leapmotor International, primele modele care vor fi comercializate în Europa vor fi T03 și C10, ulterior., în fiecare dintre următorii trei ani, sosind pe piață câte un nou vehicul.
Leapmotor T03 este un model complet electric de mici dimensiuni care se încadrează la limita dintre segmentele A și B, cu o autonomie WLTP de 265 km, în timp ce modelul C10 este un crossover de segment D, orientat către familiști, cu o autonomie WLTP de 420 km.
Vânzările societăţii mixte Stellantis-Leapmotor vor fi extinse, începând din trimestrul patru din 2024, spre America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi India-Asia Pacific, a declarat Tavares la Hangzhou, în China, unde se află sediul Leapmotor.
Societatea mixtă, numită Leapmotor International, în care Stellantis deţine o participaţie de 51%, are ca obiectiv vânzarea de vehicule electrice Leapmotor dincolo de China şi de asemenea producerea lor în afara statului asiatic, în fabricile Stellantis.
Anul trecut, grupul franco-italian a achiziţionat o participaţie de 21% în Leapmotor, ca urmare a unei tranzacţii de 1,6 miliarde de dolari.
Prin societatea mixtă, Stellantis are drepturi exclusive de a asambla, exporta şi vinde produsele Leapmotor în afara Chinei, primul astfel de contract al unui producător auto occidental important, într-un moment în care companii auto din China, inclusiv BYD, Chery şi Dongfeng, anunţă sau evaluează noi fabrici în Europa.
Tavares şi şeful Leapmotor, Zhu Jiangming, nu au luat încă o decizie finală în privința unei potențiale unități de producție care să asambleze, în Europa, modele Leapmotor.
Orice decizie legată de producţie se va baza pe evaluări de cost şi calitate, iar uzina Tychy a Stellantis din Polonia ar putea reprezenta o posibilitate, a declarat Tavares.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.