Primul Ssang Yong care ajunge la testele AutoReport.ro este SUV-ul Korando. Modelul coreean a încercat să ne convingă de calitățile sale a fost testat pe străzile din București.
SUV-ul Korando a primit această nouă generație în 2019, cu un design exterior complet nou, contemporan și interior mai rafinat. Mașina se mândrește cu o înfățișare complet nouă, proiectată pentru a maximiza caracterul robust al mașinii cu o grilă nouă, aparte și un aspect nou al farurilor din față.
Cu un stil exterior complet nou și distinctiv, aspectul frontal oglindește noul look SsangYong, dar cu linii laterale puternice, sculpturale.
Acest aspect foarte actual este menit să atragă un profil de client mai tineresc, însă mașina rămâne extrem de practică, corespunzătoare necesităților familiei de azi.
Mai lung, mai lat, mai jos și cu un ampatament mai mare decât modelul pe care îl înlocuiește, noul Korando are o lungime de 4410 mm, lățimea de 1830 mm, înălțimea de 1675 mm, cu un ampatament lung de 2650 mm pentru un confort mărit la deplasare.
În interior au loc pentru a călători 5 persoane, iar capacitatea portbagajului variază între 551 litri cu toate scaunele în poziție și 1248 litri cu scaunele din spate rabatate.
Cockpit-ul este orientat către șofer, cu o serie de funcții cum ar fi un panou de instrumente cu smart audio de 8” și ecran LCD color de 9” cu sistem dual de navigație pentru a furniza toate informațiile necesare. Tot sistemul infotainment oferă Apple CarPlay, Google Android Auto și un sistem de navigație prin satelit Tom Tom care este afișat pe ecranul principal și în cadrul panoului de instrumente pentru vizionarea în siguranță. Șoferul are parte de un scaun reglabil în patru direcții cu suport lombar pentru confort. În același timp, pasagerii beneficiază de funcții ca lumină ambientală de culoare reglabilă și uși care învelesc pragul pentru a menține hainele curate la urcarea și coborârea din mașină, precum și hayon inteligent cu acționare motorizată pentru comoditate.
Sub capotă este un motor Euro6 D, pe benzină de 1,5 litri GDI-turbo. Acesta furnizează putere maximă de 163 CP la 5500 rpm și cuplu maxim de 280 Nm la 1500–4500 rpm cu emisii CO2 de 146 g/km. Cuplat la o transmisie automată cu 6 trepte de la Aisin, acest propulsor oferă puterea foarte prompt, făcând din Korando o mașină sprintenă. Din punct de vedere al dinamicii, avem un comportament satisfăcător, în curbe mașina stă destul de bine, dar, dacă ar fi după noi, am îmbunătăți ceva la feedback-ul direcției.
Pe lângă o multitudine de airbag-uri, Ssang Yong Korando oferă sistemul avansat de asistare a șoferului și de siguranță care include sistemul avansat de frânare de urgență (AEBS) suplimentat cu cameră video și radar, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, alertă la mișcarea vehiculului din față, alerte privind distanța sigură de urmărire și atenția șoferului, tempomat inteligent și adaptiv, precum și asistență pentru faza lungă. De asemenea, dispune de funcția de detectare a unghiului mort, asistență pentru menținerea pe banda de circulație și alertă privind traficul în spatele automobilului, cu activarea automată a frânelor de către toate cele trei funcții dacă șoferul nu acționează frâna mai repede.