Volkswagen AG, al doilea producător auto global, are ca obiectiv pentru 2021 obţinerea indicatorilor cheie de performanţă de dinaintea pandemiei de coronavirus (COVID-19), a afirmat directorul general Herbert Diess pentru grupul media german ThePioneer, transmite Reuters.
„Vrem să revenim la nivelul de dinaintea crizei în 2021 sau cel puţin să ne apropiem”, a răspuns Diess, când a fost întrebat de vânzări şi de numărul de angajaţi. Profitul este o chestiune diferită, a apreciat şeful VW.
„Riscurile sunt ridicate. Ne confruntăm cu un deficit de semiconductori, iar criza provocată de pandemie nu s-a încheiat”, a adăugat el.
La conferinţa de presă anuală a Volkswagen, din 16 martie, va fi prezentată strategia grupului privind bateriile pentru vehiculele electrice, a informat Diess.
Acesta a adăugat: „În prezent investim în câteva start-up-uri, iar luni vom explica de ce toate acestea sunt extrem de importante şi de ce ne fac extrem de competitivi”.
Profitul operaţional, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari).
În pofida scăderii profitului, Volkswagen a recomandat menţinerea stabilă a nivelului dividendelor pentru 2020 faţă de 2019, când a plătit 4,86 euro pentru o acţiune preferenţială şi 4,80 pentru o acţiune obişnuită.
Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.
Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Cupra, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.