Rusia a anunţat vineri că fabrica Toyota din Sankt Petersburg a fost transferată către NAMI (Institutul Central de Cercetare şi Dezvoltare de Automobile şi Motoare), autorităţile de la Moscova grăbindu-se să preia cât mai multe active ale companiilor auto care părăsesc piaţa rusă în urma războiului din Ucraina, transmite Reuters.
În septembrie 2022, producătorul auto nipon a decis să oprească producţia de vehicule în Rusia, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, după ce în martie 2022 suspendase producţia la Sankt Petersburg. Vineri, oficialii Toyota nu au făcut imediat comentarii în urma anunţului Moscovei.
„Uzina Toyota din Sankt Petersburg este în această etapă transferată statului. Acordul implică preluarea completă a drepturilor de proprietate ale clădirii, echipamentelor şi terenului”, a informat Ministerul Industriei şi Comerţului. Instituţia a dat asigurări că va relua producţia cât mai curând posibil.
NAMI a preluat deja fabricile Renault şi Nissan.
Multe fabrici din Rusia au suspendat producţia şi au trimis angajaţii în şomaj, din cauza lipsei de componente şi a exodului producătorilor occidentali, după ce în 24 februarie Rusia a invadat Ucraina.
Joi, Avtovaz, cel mai mare producător de automobile din Rusia, deţinut anterior de Renault, a decis să avanseze cu câteva săptămâni data la care angajaţii vor beneficia de trei săptămâni de vacanţă de vară, din cauza lipsei de componente.
Cele trei săptâmâni de vacanţă estivală de care beneficiază salariaţii Avtovaz, şi care conform calendarului anterior urmau să înceapă în data de 24 iulie, vor fi efectuate în perioada 29 mai – 19 iunie, ceea ce va da Avtovaz mai mult timp pentru a-şi reface stocurile de componente.
Anterior, Avtovaz anunţase că în 2023 intenţionează să producă peste 400.000 de vehicule, ceea ce ar fi dublu faţă de cele 188.645 de vehicule pe care le-a vândut în 2022. Împreună, toate uzinele de automobile din Rusia au produs anul trecut doar 450.000 de autoturisme, cel mai mic număr de la prăbuşirea URSS.