Producția de autoturisme din Europa lărgită a scăzut cu 2,4% în primele trei trimestre ale acestui an, potrivit unui raport publicat de ACEA, asociația profesională a industriei auto, dar strict pe teritoriul UE producția a crescut. Rusia și Ucraina sunt cauzele principale ale declinului, din cauza contractării celor două piețe, frelevă datele oferite de ACEA.
Uniunea Europeană a produs în primele nouă luni ale acestui an 7,96 milioane de autoturisme, cu 430.000 de unități mai multe decât în anul anterior, respectiv cu 5,8% în plus, ajungând la o cotă din producția globală de autoturisme de 16%, potrivit raportului ACEA pe primele trei trimestre ale anului.
Țara cu cea mai mare producție de autoturisme din UE rămâne Germania, care a asamblat în primele nouă luni 2,4 milioane de unități, cu 9,1% mai multe decât anul trecut, dar la un nivel mai mic cu un milion de autoturisme față de 2019. România se află pe locul șase în UE, după volumul produs în cele nouă luni, cu 376.047 unități, cu aproape 20% mai multe decât în anul anterior. Înaintea noastră, pe locurile 2 – 5 se află Spania, Cehia, Slovacia și Franța, iar cu volume mai mici decât noi sunt țări cu tradiție în industria auto, precum Italia și Ungaria.