Mașinile hibride vor fi fără îndoială campioanele autonomiei, o demonstrează și un model venit din China, testat pentru o autonomie record. Cursa a fost o aventură provocatoare, cu o diferență de altitudine de 1.600 m, temperaturi scăzute și diverse tipuri de teren.
Producătorii auto chinezi au ridicat standardele pentru vehiculele PHEV și EREV, promițând cifre impresionante în ceea ce privește autonomia combinată. Roewe, deținută de SAIC, a făcut un pas înainte, obținând un record mondial Guinness pentru cea mai lungă distanță parcursă de un PHEV fără realimentare sau reîncărcare – o distanță impresionantă de 2.208 km.
Modelul care a doborât recordul este Roewe D7 DMH, versiunea plug-in hybrid a sedanului de dimensiuni medii, introdusă în China în 2023. Un vehicul de producție a parcurs 2.208 km în patru zile, trecând prin orașele Lanzhou, Zhangye, Jiuquan, Turpan și Urumqi.
Interesant este faptul că traseul nu a fost plat și nici limitat la drumuri asfaltate în condiții de temperatură ideale, așa cum te-ai aștepta de la o cursă orientată pe eficiență. În schimb, Roewe D7 DMH a fost condus pe pietriș, pământ, zăpadă, gheață și asfalt umed, cu o diferență de altitudine de 1.600 m și temperaturi de până la -8°C.
Înregistrări video publicate pe Weibo arată sedanul electrificat traversând părți ale deșertului Gobi și urcând munți înainte de a ajunge la destinație. Capacul de combustibil și portul de încărcare au fost sigilate cu autocolante pe tot parcursul călătoriei. În plus, numărul de identificare al vehiculului (VIN) a fost verificat de oficiali, pentru a se asigura că este același vehicul care a început și a terminat testul.
Grupul propulsor hibrid al Roewe D7 DMH include un motor pe benzină de 1.5 litri cu aspirație naturală, care produce 110 CP, și un motor electric care generează 201 CP. Motorul termic are o eficiență termică de peste 43% și este conectat la unitatea de antrenare coaxială P1.
Datele oficiale sugerează că PHEV-ul are o autonomie combinată de 1.400 km, inclusiv o autonomie exclusiv electrică de 125 km. Aceasta înseamnă că traseul record a depășit cifrele oficiale cu 808 km, demonstrând că un șofer experimentat poate face o diferență mare în cât de departe se poate ajunge cu un singur plin de benzină. Consumul mediu de combustibil pe parcursul testului a fost de 2.49 l/100 km.
Rămâne de văzut dacă un alt producător auto va încerca să doboare recordul Roewe. Judecând după specificațiile modelelor existente, următorul PHEV care va bate acest record va veni, cel mai probabil, tot din China.