Noi, cei de la AutoReport.ro avem în grijă și câteva mașini. De aceea am pornit testarea de anvelope și de alte accesorii folosindu-ne de mașinile noastre. În cadrul acestor teste, un model de clasă compactă (Ford Focus) a primit anvelope Goodyear Ultragrip 9.
Am testat aceste anvelope în perioada de iarnă și le-am schimbat abia acum, în luna mai.
Goodyear Centrul de Inovare din Luxemburg (GICL) a prezentat cel mai nou membru al familiei: Goodyear Ultra Grip 9 în 2014. Modelul de iarnă a fost proiectat pentru autoturisme compacte si de dimensiuni medii. Ultra Grip 9 este disponibil, în functie de dimensiune, în două tipuri de profiluri ușor diferite. Portofoliul include deja un număr de 33 de dimensiuni de la 14 la 16 inch. Noi am folosit dimensiunile clasice de 15 inch pe jantele de tablă, standard ale mașinii.
Conform producătorului, UltraGrip 9 se remarcă printr-o franare excelenta, manevrabilitate și aderență pe zapadă. De asemenea, în comparație cu modelul anterior (Ultra Grip 8), noul model oferă o performanță îmbunătățită în condiții uscate și umede, precum și o rezistență la rulare crescutaă. Pentru Ultra Grip 9, Goodyear a folosit lamele 2D elastice, moi în centrul benzii de rulare, fapt ce oferă tracțiune bună pe zapadă și gheață. Blocurile benzii de rulare sunt formate dintr-un număr mare de caneluri 3D. Ele sunt aduse împreuna atunci când se aplică o presiune pe blocurile laterale – de exemplu la frânarea pe carosabil umed sau uscat.
Un lucru pe care l-am remarcat pe perioada testului a fost faptul că sunt niște anvelope silențioase pentru unele din gama de iarnă. Cu ultragrip 9 am beneficiat de o manevrabilitate bună. Este drept că prin București această iarnă a fost mai lipsită de zăpezi abundente, dar mașina a avut de înfruntat ploi înghețate și mult polei, iar comportamentul ei ne-a făcut să ne simțim în siguranță.
Dacă sunteți interesați de avelope Goodyear, puteți găsi aici oferta de vară, dar și pe cea de iarnă.