Grupul auto francez Renault SA a anunţat luni că analizează o posibilă relansarea a afacerilor sale în China prin înfiinţarea unui nou joint venture concentrat pe vehiculele hibride cu grupul chinez Geely Holding Group, la aproximativ un an după ce a pus punct precedentelor sale operaţiuni de pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters.
Cele două companii au semnat un acord cadru privind înfiinţarea unui nou joint venture, care va produce şi comercializa vehicule hibrid marca Renault pe piaţa din China utilizând tehnologiile, lanţurile de aprovizionare şi facilităţile de producţie ale Geely, în timp ce Renault se va concentra pe vânzări şi marketing.
În cadrul acestui parteneriat, cei doi producători auto au convenit de asemenea să analizeze posibilitatea de a construi vehicule hibrid marca Lynk & Co, una dintre mărcile din portofoliul Geely, în Coreea de Sud, unde grupul francez Renault produce şi comercializează autoturisme de peste două decenii.
În prima fază, noul joint venture se va concentra pe China şi Coreea de Sud dar cel mai probabil va fi extins pentru a acoperi mai multe pieţe asiatice în creştere rapidă. De asemenea, Geely şi Renault analizează şi posibilitatea de a dezvolta autovehicule electrice pe baterie în cadrul acestui parteneriat, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.
Noul parteneriat este conceput pe modelul unui alt joint venture concentrat pe vehiculele electrice pe care Geely l-a înfiinţat în 2019 cu grupul german Daimler, care urmează să producă şi să vândă în China automobile electrice marca Smart utilizând tehnologia Geely şi reţeaua globală de vânzări a Daimler. Însă parteneriatul dintre Renault şi Geely va fi complet separat de cel dintre firma chineză şi Daimler.
Pentru Geely, cel mai mare constructor auto din China, cel mai nou joint venture îi va consolida strategia care vizează utilizarea parteneriatelor cu alţi producători pentru a face schimb de tehnologii, lanţuri de aprovizionare şi facilităţi de producţie, astfel încât să poată reduce costurile de dezvoltare pentru automobilele electrice şi alte tehnologii pentru mobilitatea viitorului.
În cazul Renault, parteneriatul cu Geely va ajuta grupul francez să îşi reconstruiască prezenţa în China după ce în 2020 a pus punct unui joint venture cu firma Dongfeng Motor Group.
Potrivit unui document consultat de Reuters, Renault şi Geely urmează să producă automobile „în actualele facilităţi de producţie ale Geely” şi intenţionează ca ulterior să şi exporte vehiculele. Cu toate acestea, o sursă din apropierea discuţiile a precizat că este puţin probabil ca cele două firme să anunţe în curând car e sunt uzinele unde vor fi produse automobilele. În plus, o altă sursă a precizat că parteneriatul Renault-Geely va fi controlat de firma chineză, spre deosebire de parteneriatul cu Daimler în care ambele companii au participaţii egale.
Constructorii auto sunt interesaţi să utilizeze vehiculele hibride, echipate cu un motor termic pe benzină şi un motor electric, care au un consum de combustibil mai redus decât vehiculele care rulează numai pe benzină, pentru a îndeplini normele din ce în ce mai stricte introduse la nivel mondial. Însă aceste vehicule hibride, care nu pot fi încărcate direct cu electricitate, sunt diferite de automobilele hibride de tip plug-in.