Renault încearcă o nouă abordare în segmentul vehiculelor electrice și, după deschizătorul de drumuri ZOE, vine la testele Autoreport.ro Megane E-Tech. Acesta este un model mai robust, mai mare și pe care te poți baza chiar și la drumuri mai lungi.
Lansat anul trecut, Megane E-Tech Electric este primul vehicul electric compact de generație nouă al companiei Renault. Este produs la fabrica din Hexagon de la Douai, transformată pentru a produce vehicule electrice.
Mașina este bazată pe conceptul Megane eVision, de la care a preluat o mare parte a liniilor de design. Mai puțin în partea față, acolo unde blocurile optice nu au mai fost prelungite până în siglă, probabil din considerente economice.
În rest, profilul și partea spate au rămas cam aceleași, lucru neobișnuit la un model franțuzesc pe nu întâlneai nici jumătate din caracteristicile conceptului pe mașina de serie.
În afară de nume, modelul testat de noi nu are mai nimic în comun, în schimb cu gama compactelor Megane. Chiar și la formă, acesta este un MPV… sau CUV, cum le place fanilor monovolumelor, ăăă, crossoverelor electrice să spună. Megane E-Tech Electric (gata am spus tot numele pentru a evita confuzia) este total diferit și ca Renault, dar și ca Megane, ceea ce este un lucru bun.
Iconic este nivelul de echipare superioară și are un preț care pornește de la 45.400 EUR. Are interior personalizabil cu scaune din piele, senzori față, spate, laterali, sistemul multimedia premium OpenR Link și caroserie biton.
Modelul testat este versiunea de top și din punctul de vedere al bateriei, dar și a motorizării: 60 kWh pentru un motor de 218 CP. Puterea este trimisă exclusiv punții față, prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă. Comportamentul dinamic este unul bun, iar prin oraș mașina este destul de sprintenă. Pentru cei care merg tare în afara orașului, ca la orice electrică, trebuie să fie cu ochii pe autonomie.
În cele 3 zile de test cu peste 300 kilometri nu am avut axietate de autonomie, cum se numește acum, ba chiar am dus mașina înapoi cu peste 30% baterie.
Companiile auto clasice au înțeles după 10 ani de căutări ce vor clienții de la o mașină electrică: Interior pe măsura prețului, iar acum dacă Tesla Model 3 este în clasa premium doar cu numele, Renault Megane ETech Electric nu este nici măcar cu numele, dar are materiale și design interior care te duc înspre clasa aceea.
Spațiul nu este mai mare decât la un Megane Estate, dar nu este un lucru rău pentru că în Megane Estate 5 pasageri aveau loc. Portbagajul este și el destul de mare. Bateria cu o grosime de 110 mm, cea mai mică de pe piață, și motorul compact eliberează spațiu în partea din față, asigurând un volum al spațiilor de depozitare de până la 33 litri.
O parte din experiența cu Megane E-Tech Electric se referă și la conectivitate. Pentru a rămâne mereu la zi, mașina vine cu un plan de date gratuit de 5 ani pentru sistemul OpenR Link, care permite actualizarea automată a firmware-ului (FOTA). Sistemul openR link cu servicii Google integrate incluse permite crearea a maxim 5 conturi. Display-ul imens vine în formă de L și are inclus un instrumentar de bord digital și o tabletă montată pe consola centrală.
Pe lâângă cele 5 stele Euro NCAP primite de model, avem sistemul Active Driver Assist combină controlul de viteză adaptiv contextual cu „Stop & Go” și Lane Keeping Assist. Asistența pentru păstrarea benzii de circulație (Lane Keeping Assist), acum poate funcționa corect fără marcaje rutiere pe partea exterioară (de exemplu, pe drumurile de țară pavate).
O inovație absolută o reprezintă și sistemul de siguranță al bateriei, dezvoltat împreună cu pompierii francezi. Acest sistem poate ajuta la stingerea unui incendiu în doar 5 minute. În plus, toate mașinile vor avea un cod QR ce poate fi scanat de pompieri pentru a afla structura mașinii.
Mégane E-Tech Electric vine cu o garanție de 3 ani (cu asistență 24 de ore, 7 zile pe săptămână) și o garanție de 8 ani (sau 160.000 km) pentru baterie.