Renault are în vedere introducerea unei capacităţi de schimbare a acumulatorilor de la maşinile sale electrice. Producătorul francez ar putea deveni primul mare producător de automobile care introduce tehnologia aceasta. Renault a mai încercat această tehnologie, în 2010, la apariţia primelor modele ZOE şi Twizy.
Directorul executiv al Renault, Luca de Meo a declarat marţi la Future of the Car Summit că evaluează planurile de adoptare a tehnologiei, care ar reduce semnificativ timpul de așteptare la stațiile de încărcare.
Tehnologia va permite șoferului să înlocuiască bateriile descărcate cu unele încărcate în câteva minute la stații dedicate. Ideea nu este una complet nouă pentru producătorul de mașini francez care a inițiat un proiect similar în urmă cu un deceniu.
Le-am cerut inginerilor noștri să găsească soluția pentru a reveni la ideea inițiată de Renault în jurul anilor 2010/2011 și poate vom vedea tehnologia pe unele mașini. Nu este decis, dar văd tehnologia ca pe o oportunitate interesantă. Trebuie să găsim o soluție pragmativă, dar din punct de vedere financiar există o oportunitate pentur separearea bateriei de mașină. a declarat directorul Renault pentru Financial Times.
Singurul dezavantaj al ideii inițiale a Renault din 2011, era că bateria era schimbată fiind separat de restul mașinii. Proprietarii plăteau doar mașina, fără acumulatori.