Economia circulară este o realitate în cazul Renault. Compania franceză va recondiționa și revinde, cu până la 30% mai ieftin decât o piesă nouă, componente importante ale mașinilor electrice.
Grupul Renault și filiala sa, The Future Is NEUTRAL, lansează astăzi o nouă activitate de recondiționare a trei componente destinate lanțului de tracțiune electrică. Este vorba de o premieră europeană în sectorul auto, care permite acum clienților de vehicule electrice să aleagă între piese originale noi și o gamă de produse recondiționate de calitate, accesibile – cu până la 30% mai ieftine -, permițând limitarea impactului asupra resurselor și emisiilor de CO2.
Pentru a sprijini democratizarea și extinderea gamei sale 100% electrice, grupul Renault va propune în oferta sa post-vânzare următoarele componente recondiționate: motor electric (pentru modelele ZOE, Twingo E-Tech, Kangoo E-Tech și Master E-Tech), electronica de putere (pentru ZOE și Kangoo E-Tech) și bateria de tracțiune (pentru ZOE, Twingo E-Tech și Megane E-Tech). Din 2024, The Future Is NEUTRAL va avea capacitatea de a produce la uzina din Flins peste 3.000 de piese recondiționate dedicate vehiculelor electrice.
Ca parte a planului său strategic „Renaulution”, Renault Group își propune să devină lider în economia circulară auto, Compania dispune deja, la Flins, Bursa și Sevilla, de un întreg ecosistem industrial și colaborativ de soluții pentru astfel de actoivități.
La toate cele trei centre industriale, compania franceză implementează un ecosistem industrial structurat în jurul a patru domenii complementare, de la piese și produse până la transformarea competențelor:
Re-trofit: prelungirea duratei de viață a vehiculelor prin
– The Renew Factory (Flins, Sevilla, Bursa): recondiționarea vehiculelor SH de toate mărcile.
– The BodyWork Factory (Flins): repararea vehiculelor puternic avariate.
– Transformarea vehiculelor utilitare ușoare Master III cu motor termic în vehicule electrice, în parteneriat cu TOLV.
Re-energy: producerea, stocarea și gestionarea energiei verzi prin intermediul
– Centrului de Reparații a Bateriilor Flins Expert, operat de The Future Is NEUTRAL, pentru diagnosticare, reparații cu valoare adăugată mare, testare și pregătire pentru a 2-a viață a bateriei.
– Atelierului de Reparații Baterii a Renault Group (30 de centre în întreaga lume) și a centrelor de diagnosticare și reparare a bateriilor.
– Reutilizării bateriilor în cadrul unităților de stocare a energiei, prin proiectele pilotate de Mobilize: unități de stocare mobile și modulare care fac posibilă înlocuirea generatoarelor poluante cu stocare staționară la scară largă, cu o capacitate de stocare deja mai mare de 20 MWh în ferme de baterii din Franţa si Germania.
Reciclare: repararea și reciclarea pieselor
– Activități de reparare și recondiționare a pieselor gestionate de The Future Is NEUTRAL (Flins)
Re-start: susținerea schimbării și structurarea economiei circulare și a sectorului mobilității durabile;
– 160.000 de ore de formare pentru angajații Refactory Flins, ca parte a tranziției către noi profesii în economia circulară.
– Campusul industriei de mobilitate circulară operat de Universitatea ReKnow, în parteneriat cu Refactory și The Future Is NEUTRAL (Flins): ofertă de formare dedicată economiei circulare pentru studenți și profesioniști.
– The Future Is NEUTRAL Open Innovation Hub (Flins): sprijină start-up-urile care contribuie la soluții climatice printr-un program axat pe economia circulară și o ofertă de industrializare la cheie la Refactory.
Renault Group își propune să încorporeze 33% din materialele din economia circulară în vehicule noi până în 2030 și o amprentă netă de carbon zero pentru întreaga activitate din Europa în 2040 și la nivel global în 2050.