Renault a anunțat astăzi lansarea unui nou Captur, SUV-ul de clasă B a primit un facelift atât pentru a se integra în noul design caracteristic mărcii, cât și pentru a corespunde normelor europene de siguranță și de poluare.
Conform celor de la Renault, Captur este acum „la voiture à vivre” a segmentului B. Este versatil și multi-valent, compact în exterior (4,23m), dar și spațios în interior, modular pentru a se adapta nevoilor clienților. Poziția sa înaltă de conducere permite accesul ușor în vehicul și o bună vizibilitate asupra drumului. Toate aceste calități explică succesul unui model care s-a vândut în peste două milioane de unități în 90 de țări din întreaga lume, de la lansarea primei sale generații, acum zece ani.
Renault Captur adoptă acum noul limbaj de design inițiat de Gilles Vidal, Head of Design la Renault. Jucându-se cu modurile în care cade lumina, cu liniile întinse și detaliile precise, noul limbaj creează un efect de eleganță și dinamism. Cu noua sa parte frontală, Captur are un aspect mai premium.
Modelul își păstrează versatilitatea, caroseria biton și spațiul interior generos, împreună cu o gamă de echipamente hi-tech ingenioase. Pe lângă aceste calități, care fac parte deja din ADN-ul său, noua generație Captur vine o serie de caracteristici noi. Mai expresiv la interior și la exterior, designul oferă o notă de eleganță și spirit sportiv, prin noua echipare Esprit Alpine.
Habitaclul are o tapițerie nouă și ecrane noi de bord. Disponibil în funcție de echipare, sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat oferă cea mai bună tehnologie la bord prin Android Automotive, o premieră mondială pentru segmentul B. Arhitectura electronică complet nouă duce siguranța la un nou nivel, cu o gamă de sisteme de ultimă generație pentru asistența la conducere, inclusiv funcția de conducere hibridă predictivă și Active Driver Assist, pentru conducerea autonomă de nivel 2.
În funcție de țara de vânzare, Renault Captur va fi disponibil în cinci versiuni de motorizare, inclusiv full hybrid E-Tech de 145 CP. Pentru o plăcere sporită în timpul condusului și o călătorie mai dinamică, trenul de rulare a fost revizuit, iar servodirecția recalibrată. În funcție de echipare, sistemul Extended Grip optimizează tracțiunea indiferent de vreme. Construit tot la fabrica Renault din Valladolid, noul Captur va fi disponibil în Europa chiar din această lună.
„Cu mai mult de 10 ani în urmă, Renault a spart convențiile segmentului B prin infuzarea lui Captur cu ADN-ul «voiture à vivre». Această viziune a fost tradusă printr-un confort maxim: o poziție înaltă la condus, un habitaclu care poate fi adaptat pentru a se potrivi nevoilor șoferului și pasagerilor. Toate acestea în timp ce rămâne un vehicul compact: 4,23 m. Construind pe succesul său, peste două milioane de modele vândute, Captur continuă să iasă în evidență. Este și mai în pas cu vremurile, cu un design nou, mai asertiv, un motor E-Tech full hybrid și OpenR Link cu Google integrat. Toate acestea sunt tehnologii utile, pe care clienții noștri le salută și apreciază”, a declarat Fabrice Cambolive, CEO al mărcii Renault.
Design modificat
Noua parte frontală capătă un aspect mai elegant, mai tehnologizat, cu logo-ul „Nouvel’R” dintr-o singură bucată încorporat în grila multifațetată, precum și o capotă mai înaltă, mai plată. Toate aceste detalii subliniază identitatea mai puternică a noului Captur.
Partea superioară a grilei creează un joc de lumină prin formele sale în relief și prin contrastul dintre fundalul lucios mai întunecat și inserțiile transparente. Acestea determină mai multe reflexii pe grila radiatorului, ca un val care vine dinspre rombul din centru spre faruri și spre bara de protecție, cu micile sale paralelograme în relief. Un efect vizual fascinant creat printr-un proces meticulos de design care combină lumina, materia și textura.
Cu scopul răcirii motorului, partea frontală are o priză de aer orizontală deasupra splitter-ului aerodinamic și o alta în spoilerul față. Două prize de aer poziționate de fiecare parte a grilei frontale, lângă luminile de zi, contribuie la aerodinamică și la răcirea frânelor față. Acest nou design sofisticat conferă senzația că Noul Capturface parte din segmentele superioare de piață.
Noile lumini frontale dispun de tehnologie full LED ca dotare standard pentru toate nivelurile de echipare. La fel ca în cazul Clio, luminile de zi cu LED-uri iau o formă verticală de jumătate de romb, inspirată de logo-ul mărcii. Farurile prind viață într-o nouă secvență de bun venit atunci când portierele sunt deblocate de la distanță, creând un efect prietenos și modern.
Carcasa blocurilor optice din spate este acum transparentă, dezvăluind interiorul acestora. Combinat cu noul logo și difuzorul reproiectat, această caracteristică oferă părții din spate a mașinii un aspect mai contemporan, cu un nivel mai ridicat de calitate percepută.
Echiparea Evolution are jante Flexwheel de 17 inchi (jantele din aliaj de 17 inchi sunt opționale), cu ornamente de culoare negru mat, în partea inferioară a portierelor, precum și în părțile din față și din spate. Echiparea superioară Techno dispune de jante din aliaj de 18 inchi și o vopsea High Gloss Black pe partea inferioară a caroseriei și pe linia centurii. Noua echipare de top Esprit Alpine poate fi identificată imediat, cu logo-urile sale Ice Black, marginile geamurilor în High Gloss Black, jante de 19 inchi cu design și ornamente mate specifice, de culoare Slate Grey.
Caroseria e disponibilă în șase culori – Pearl White, Oyster Grey, Starry Black, Gunmetal Grey, Iron Blue și Flame Red. Schema opțională de culori în două tonuri este populară printre clienți, care pot selecta Highland Grey, Starry Black sau Perle Beige pentru plafon și oglinzile laterale.
Interior mai tehnologizat
Stilul premium de la exterior este vizibil și la interior. Habitaclul are un aspect mai modern prin sistemul multimedia OpenR Link și un nou ecran de bord (până la 10,25 inchi). Cu tapițerii noipe toate nivelurile de echipare, mașina capătă un aspect și o senzație premium. Dispunând de o multitudine de opționale ca standard pentru o ambianță interioară sportivă, noua echipare Esprit Alpine este o invitație la drum.
Renault Captur are sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat (în funcție de echipare). Include cea mai bună tehnologie de la bord prin Android Automotive. În centrul consolei principale, noul ecran tactil vertical de 10,4 inchi (960 x 1280 pixels) permite utilizatorilor să profite din plin de conținut interactiv exclusiv, alături de o gamă largă de servicii.
Serviciile Google, cum ar fi Google Maps, Google Assistant și peste 50 (în funcție de țară) aplicații Google Play pot fi accesate prin atingere, la fel ca pe un smartphone.
Sistemul hi-fi Harman Kardon, disponibil în echipările superioare, include nouă difuzoare (două tweetere și două woofere în față și în spate și un subwoofer în portbagaj).
Pentru divertisment în mașină, pasagerii din față au acces la două prize USB-C și o priză de 12V (cu alta în portbagaj). În funcție de echipare, alte două prize USBC sunt disponibile în spatele cotierei centrale pentru pasageri, împreună cu un încărcător cu inducție în consola centrală.
Spațiul pentru genunchii pasagerilor din spate este printre cele mai bune de pe piață, la 221 mm, datorită banchetei din spate care poate glisa înapoi peste 16 cm. Acest lucru permite utilizatorilor să creeze mai mult spațiu pentru marfă sau pasageri, după cum este necesar.
Habitaclul include un total de 24,7 litri de spațiu de depozitare, inclusiv un torpedou de șapte litri și, în funcție de echipare, buzunare pe spatele scaunelor din față. În ceea ce privește capacitatea de încărcare din portbagaj, Renault Captur este printre cele mai bune modele din clasă, cu un volum maxim de 616 litri (536 dm3 VDA) atunci când bancheta din spate este împinsă complet în față.
Renault Captur este versatil atât în ceea ce privește designul interior, cât și în cazul modurilor de utilizare. Sub capotă sunt disponibile șase tipuri de motorizări cu trei tipuri de combustibil.
Cei care doresc o mașină alimentată cu benzină pot alege dintre motoarele 1.0 TCE 90 CP turbo – cuplu de 160 Nm, motor în trei cilindri asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, 1.3 TCE 140 CP turbo mild hybrid 48V – 260 Nm de cuplu, motor în patru cilindri asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte, 1.3 TCE 160 CP turbo mild hybrid 48V – 270 Nm de cuplu, motor în patru cilindri asociat cu o cutie de viteze automată EDC, 1.3 TCE 155 CP turbo (nu este disponibil în toate țările) – cuplu de 270 Nm, motor în patru cilindri asociat cu o cutie de viteze automată.
Combinația benzină – GPL este disponibilă în cazul motorizării 1.0 TCE 100 CP turbo – cuplu de 160 Nm (170 Nm cu GPL), motor pe benzină/GPL în 3 cilindri cu combustibil dublu, asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Vârful de gamă este, desigur, un sistem E-Tech full hybrid care inlcude un motor de 1.6l care dezvoltă 145 CP. Acesta pune la dispoziția șoferului un cuplu de 250 Nm și este cuplat la o cutie de viteze automată inteligentă multi modală, fără ambreiaj. Ansamblul implică și două motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune HSG de 18 kW), dar și o baterie de 1,2 kWh.
Vehiculul pornește întotdeauna în modul electric și poate funcționa în modul complet electric până la 80% din timp în oraș. Într-un ciclu urban, de exemplu, oferă economii de combustibil de până la 40%, comparativ cu un motor convențional pe benzină. Noua funcție E-SAVE, care poate fi activată printr-un buton de pe tabloul de bord din stânga volanului, menține o încărcare a bateriei de cel puțin 40%. Acest lucru asigură performanțe optime atunci când conduceți în pantă, de exemplu.