Record pe tur la RedBull Ring pentru MG4 XPower

Da mai departe!

Cu 435 de cai putere și un sprint de 3,8 secunde până la o sută, MG4 Electric XPOWER este mașina -declarație” a MG. Iar fostul pilot de Formula 1 Patrick Friesacher a arătat că versiunea sport este o declarație cu adevărat puternică, cu un tur record pentru mașinile electrice la Red Bull Ring. Ce a spus austriacul după cursă și ce face ca timpul pe tur să fie uimitor, explică Motorprofis.at.

Despre ce mașină este vorba?

În MG4 Electric XPOWER, un motor electric cu peste 200 CP funcționează pe fiecare punte, iar cooperarea lor are ca rezultat tracțiunea integrală, 435 CP și 600 Nm de cuplu maxim. Accelerația până la 100 km/h durează 3,8 secunde, iar sprintul până la 50 km/h doar 1,73 secunde. Launch-control-ul standard facilitează atingerea acestor valori demne de mașinile sport. Dacă sari pe frână la viteza de drum național, mașina, care cântărește aproximativ 1.800 de kilograme, se oprește după 33,9 metri datorită frânelor cu disc de 345 de milimetri. Capacitatea bateriei este de 64 kWh (brut), iar modelul sport MG4 atinge 385 de kilometri în măsurarea oficială a autonomiei WLTP. Încărcarea DC este posibilă cu până la 140 kW. Pentru a aborda în forță virajele, MG4 XPOWER are o echipare sportivă cu arcuri și amortizoare mai dure, bare antiruliu mai rigide, direcție mai directă, precum și vectorizarea cuplului în față și diferențial electronic în spate.

 Care a fost misiunea?

MG4 Electric XPOWER este un anunț pentru concurență, este prima mașină electrică compactă care pătrunde în clasa de performanță de top. MG a vrut acum să aducă declarația tehnică pe pistă – pentru a face un tur demonstrativ, ca să spunem așa: echipa austriacă a mărcii l-a angajat pe fostul pilot de Formula 1 Patrick Friesacher pentru a stabili un record oficial de tur pentru o mașină electrică legală și standard la Red Bull Ring.

Cum a decurs înregistrarea?

Primele tururi au fost o experiență nouă pentru Patrick Friesacher. Prin munca sa ca instructor, el cunoaște Red Bull Ring în toate fațetele sale – dar nu mai condusese niciodată o mașină electrică pe pista de curse din Stiria. Cu Motorprofis.at pe scaunul pasagerului, Friesacher a făcut primele tururi. Puterea și capacitatea de reacție ale mașinii păreau să-l convingă imediat, mai ales că linia lungă de după pit lane are o pantă de până la douăsprezece procente. Frânele și suspensia și-au arătat performanța la sfârșitul liniei drepte Schönberg, unde pe frânare se coboară și se intră direct în viraj. În curbele lungi, Friesacher a lăsat apoi MG4 XPOWER să alunece cu toate cele patru roți într-o manieră bine dozată, ceea ce a funcționat impresionant de bine.

După ce s-a familiarizat cu livrarea puterii, frânele și electronica, Patrick Friesacher începe în sfârșit primele tururi rapide. Cronometrarea oficială a pistei de curse, care se oprește și în Formula 1 în această formă, este acum activă și un notar supraveghează evenimentele de la sediul conducerii cursei. Timpul se oprește puțin sub două minute, Patrick Friesacher iese din mașină moderat mulțumit, în a doua parte a cursului nu a mers încă așa cum se dorește.

După o pauză și o întâlnire, Friesacher iese din nou, face câteva tururi rapide la rând și, în cele din urmă, reușește totul în cel mai bun mod tur posibil. Vizibil mulțumit că a scos totul din mașină, el rezumă drumul sec și potrivit: „A fost distractiv!”. Cronometrul și notarul confirmă că al doilea viraj a fost, de asemenea, rapid: MG4 Electric XPOWER scrie 1:56:414 minute. Un record oficial pentru o mașină electrică legală și standard la Red Bull Ring – ceea ce este, de asemenea, uimitor, deoarece standardul era cu adevărat standard în acest caz: MG nu avea nicio echipă de ingineri pe pistă și nici anvelope de performanță legate de curse pe mașină. MG4 Electric XPOWER conduce pur și simplu așa cum se află în showroom.

Care au fost reacțiile?

Pentru Andreas Kostelecky, Managing Director al MG în Austria, turul record al MG4 Electric XPOWER arată două evoluții: „Pe de o parte, se întoarce la rădăcinile MG – dinamica sportivă a acestui salon auto de unde venim ca marcă. Pe de altă parte, devine clar că mobilitatea electrică poate avea și un caracter foarte sportiv. Este demn de remarcat faptul că MG4 Electric XPOWER este, de asemenea, un vehicul cotidian, cu tracțiune integrală. Astfel, completăm gama MG4 în partea de sus.”

Întreaga echipă de bază a MG din Austria, formată din Michael Zustin (Technical Lead), Matthias Gutcher (Head of Private Sales), Marcel Punzet (Head of Corporate Sales), Seyla Hodzic (Head of Marketing) și Michael Ellies (PR Manager) au fost, de asemenea, încântați de record.

Va urma?

Cu Cyberster, MG are deja o nouă săgeată în gamă: roadsterul electric cu 544 CP este programat să ajungă la dealeri în curând. „MG va arăta încă o dată că are o ofertă foarte bună pentru șoferii sportivi care sunt deschiși la mobilitatea electrică”, anunță Andreas Kostelecky – și promite o altă declarație MG cu privire la preț: „Mașina va putea, de asemenea, să surprindă acolo”.

Related posts